نوع همکاری : مجری
کارفرما : استانداری یزد
سال طرح : 1390
مشاهده سایر طرح های محمد علی فیض پور
چکیده
تبیین اهداف استراتژیک، مسائل استراتژیک و در نهایت استراتژیهای بخش صنعت و معدن استان در راستای دستیابی به چشمانداز ترسیمی بخش صنعت و معدن استان در افق 1404، مهمترین هدف بخش پایانی است. این مهم با تلفیق تمامی یافتههای مطالعات پیشین با نظرات ارزشمند صنعتگران، کارشناسان و متولیان استان امکانپذیر است. بیشک مهمترین مبنای تدوین هر یک از موارد مذکور همسویی و همصدایی گروههای سهگانه فوق، همراه با واقعیتهایی است که بخش صنعت و معدن استان با آن دست به گریبان بوده است. چه آنکه عدم این همنوایی میتواند جهتگیریهای مختلفی را برای بخش صنعت و معدن استان ترسیم نموده و در نتیجه به جای همافزایی، اتلاف منابع را به همراه داشته باشد. بر این اساس، رویکرد اصلی در ارائه اهداف استراتژیک، مسائل استراتژیک و استراتژیهای تدوین شده، همسویی یافتهها با نظرات گروههای سهگانه تصمیمساز، تصمیمگیر و ذینفعان این حوزه است. با چنین رویکردی دو هدف استراتژیک برای بخش صنعت و معدن استان در افق 1404 که اهدافی دست یافتنی در این افق است طراحی گردیده و این در حالی است که بخش صنعت و معدن استان با توجه به یافتههای این مطالعه و نظرات ارزشمند صنعتگران، کارشناسان و متولیان این بخش با پنج مسئله استراتژیک دست به گریبان است. برای حل مسائل استراتژیک بخش صنعت و معدن استان و در راستای دستیابی به اهداف استراتژیک تدوین شده، با در نظر داشتن چشمانداز ترسیمی برای بخش صنعت و معدن استان در افق 1404، استراتژیهای بیستگانه مورد توافق ارائه گردیده است. بر اساس تمامی یافتهها و برای دستیابی به چشمانداز ترسیمی بخش صنعت و معدن در افق 1404، پیشنهاد مشخص این پروژه ایجاد موارد ذیل است:
1- راهاندازی مرکز پایش و سنجش چشمانداز بخش صنعت و معدن در استان
2- راهاندازی مرکز پایش و سنجش فضای کسب و کار استان با بخشهای دهگانه
3- راهاندازی تالار مشاوره صنعتی با بخشهای پنجگانه برای شناسایی و حل مسائل استراتژیک بخش صنعت و معدن استان
4- راهاندازی مرکز پایش بنگاههای صنعتی استان با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی (Industrial Monitoring Center)
ایجاد نمایشگاه دائمی تولیدات صنعتی و معدنی استان با بخشهای بیست و نهگانه صنعتی و معدنی