نوع همکاری : مجری
کارفرما : دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی
سال طرح : 1393
مشاهده سایر طرح های سید علی بنی هاشمی
در دنیای پیچیده و پررقابت تجارت، صحبت از یک کسب¬وکار موفق بدون وجود استراتژی¬های مناسب امکان-پذیر نیست. تحلیل استراتژیک، تدوین و انتخاب استراتژی، دو مؤلفه مهم و نخستین فرآیند مدیریت استراتژیک هستند، که نیازمند شناسایی و تحلیل قوت¬ها و ضعف¬های درون سازمانی و فرصت¬ها و تهدیدهای محیطی است. امروزه دانشگاه¬ها به¬عنوان سازمان¬هایی غیرانتفاعی همچون دیگر سازمان¬ها، با محیطی پیچیده و متلاطم روبرو هستند. هدایت صحیح دانشگاه نیازمند درک محیط داخلی و خارجی و اتخاذ تصمیم¬های راهبردی هوشمندانه می¬باشد. در این پژوهش با شناسایی محیط داخلی و خارجی دانشگاه، استراتژی¬های متناسب با آن، براساس رویکرد تلفیقی BSC-SWOT تعیین گردیده است. یافته¬های پژوهش نشان دادند که دانشگاه¬ها در جهان امروز، علاوه بر رسالت اصلی خود که آموزش و پژوهش است، باید ارتباط عمیق¬تری با صنعت و جامعه برقرار نمایند تا پژوهش¬های آن¬ها پیاده¬سازی شده و همچنین در ایجاد بازارهای کار نقش مؤثرتری ایفا نمایند.