نوع همکاری : همکار
کارفرما : انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه
سال طرح : 1396
مشاهده سایر طرح های سید محمود مرتضوی هشترودی
نیاز سنجی پژوهشی مهمترین اقدام واساسی ترین اقدام برای شروع یک کار مبتنی بر علم است وتبلیغ که از اساسی ترین کارهای حوزه علمیه واز تاثیر گذار ترین اقدامات وهمچنین از وظایف ذاتی آن است نیازمند انجام پژوهش در این خصوص هستیم.انجمن ارتباطات وتبلیغ حوزه علمیه قم بر پایه نگاه علمی به مسئله تبلیغ این اقدام را پیش بینی واجرا می کند که جا دارد از همه فضلای همکار در این پژوهشو بویژه هیئت مدیره انجمن تقدیر وتشکر نمود. گرچه این کار آغازین به عنوان مقدمه ای بر نیاز سنجی تبلیغ است اما در عین حال بیانگر وضعیت ،بایدها ونبایدهای این امر مهم است.
رمز موفقيت و دست يابي به هر موضوع ارزشمندي، شناخت كافي از آن است. هر قدر موضوع پيچيدگي بيشتري داشته باشد، شناخت از آن، بايد عميق تر، گستردهتر و مطمئنتر باشد.
انسان به عنوان يكي از موضوعهايي كه از دير باز مورد مطالعه دانشمندان و پژوهشگران بوده، پيچيدهترين موجود بر روي كره خاكي به شمار مي رود. اگر دانشمندي از او با تعبير ناشناخته ياد كرده، به دليل پيچيدگي اوست و شايد بتوان با قاطعيت بيان كرد كه هيچگاه، هيچ كس به رمز و رازهاي دروني انسان پي نبرده و نخواهد برد. واژه انسان، بيشترين بسامد را در موضوعهاي محوري جامعه و جامعهشناسي به خود اختصاص داده است. از جمله اين موارد، نقش اصلياش در تبليغات مي باشد كه از او به عنوان مخاطب ياد ميكنند.