نوع همکاری : مجری
کارفرما : دانشگاه پیام نور
سال طرح : 1397
مشاهده سایر طرح های دکتر کریم اسگندری
امروزه در دانشگاه¬ها تنها جلب رضایت دانشجو یا تکریم ارباب¬رجوع و ارایه خدمات با کیفیت بالا برای ارتقاء دارایی¬های دانشگاه و حفظ جایگاه رقابتی در بازار کافی نیست. از این¬رو دانشگاه¬ها باید تدابیر و استراتژی¬های لازم برای جذب و حفظ منابع انسانی کارآمد و اثرگذار اتخاذ نمایند. بدیهی است بدون در اختیار داشتن منابع انسانی کارآمد، دانشگاه قادر به ایجاد تحول، توسعه و تعالی، تحقق الگوی استراتژیک و نیل به اهداف تعیین شده نخواهد بود. راه تحقق این امر، توسعه مدیریت و راهبری سازمان و ایجاد ساختار کارآمدی برای دانشگاه، منابع انسانی است. از آنجایی که این پژوهش به طراحی و ساخت مدلی جدید برای برندسازی منابع انسانی می¬پردازد و شرایط برندسازی را برای اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارایه می¬کند بر حسب هدف، در مرحله اول، یک پژوهش بنیادی و مراحل دوم و سوم (بومیسازی و کاربردی نمودن مدل و ارایه ترکیب بهینه) یک پژوهش کاربری محسوب می¬شود. در تحقیق حاضر تجزیهوتحلیل دادهها در سه بخش سازماندهی شده است. در بخش نخست، محقق به تجزیهوتحلیل دادههای مستخرج از متون گذشته بر اساس روش فرا ترکیب پرداخته که از این طریق کدها، مفاهیم و مقولههای مربوط به «برندسازی منابع انسانی» را استخراج نموده است. در بخش دوم، با استفاده از روش پیمایش، به نظرسنجی از خبرگان در رابطه با مدل برندسازی اعضای هیئت علمی با توجه به شرایط دانشگاه پیام نور و همچنین آزمون مدل در جامعه هدف پرداختهشده است. در بخش سوم بهمنظور ارایه ترکیب مطلوب ابعاد مدل برندسازی اعضای هیت علمی از مدلسازی ریاضی و روش سیستم خبره فازی بهره گرفتهشده است.