نوع همکاری : مجری
کارفرما : اداره کل ورزش و جوانان فارس
سال طرح : 1395
مشاهده سایر طرح های کمال باقری
پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی برای ارتقاء کیفیت نظام آموزش ضمن خدمت کارکنان وزارت ورزش و جوانان (مطالعه موردی : اداره کل ورزش و جوانان فارس)انجام شد. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، با رویکرد کیفی – کمی (آمیخته) و با طرح اکتشافی انجام گرفت. جامعه آماری در بخش کیفی شامل افراد متخصص در حوزه آموزش مجازی و استادان مدیریت آموزشی و دربخش کمی شامل تمامی مدیران و کارکنان ورزش و جوانان در استان فارس بودند.روش نمونه گیری در بخش کیفی، روش هدفمند و در بخش کمی، روش تصادفی طبقه ای بود. نمونه آماری در بخش کیفی با در نظر گرفتن قانون اشباع نظری ، تعداد 30 نفر و در بخش کمی ، بر اساس جدول کرجسی و مورگان ،175 نفر انتخاب شدند.ابزار گرد آوری دادها دربخش کیفی، مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی، پرسش نامه محقق ساخته برمبنای مقیاس پنج گزینه ای لیکرت با 57 گویه بود.روایی صوری پرسش نامه با توجه به نظر متخصصان تایید و پایایی آن از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ 83/0 به دست آمد. روش تجزیه و تحلیل دادها در بخش کیفی، تحلیل محتوایی استقرایی با بهره گیری از کد گذاری در سه سطح باز ، محوری وگزینشی ( انتخابی) بود. در بخش کمی ، از تحلیل عامل اکتشافی و تحلیل عامل تاییدی ، معادله های ساختاری و تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج نشان داد که ابعاد مدل ارتقاء کیفیت نظام آموزش ضمن خدمت کارکنان به ترتیب بعد فن آوری ، پداگوژیکی، مدیریتی و استراتژیکی ، منابع انسانی و پشتیبانی ، فرهنگی – اجتماعی می باشند. در تحلیل عاملی اکتشافی، تاثیر همه ابعاد و مولفه ها بر ارتقاء کیفیت نظام آموزش ضمن خدمت کارکنان تایید شد. براساس نتایج تحلیل عاملی تائیدی، مدل نهایی پژوهش با شاخص های برازش و ضرایب استاندارد تایید شد. مقدار شاخص ریشه میانگین مربعات خطاهای برآورد ، 63/0 به دست آمد که نشان دهنده برازش مناسب مدل می باشد.