تحليل وضعيت خود برند سازي از طريق مهارتهاي ارتباطي در بين معلمان تربيت بدني استان مازندران
1402/01/16 00:02:28
نوع همکاری : مجری
کارفرما : اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران
سال طرح : 1400
مشاهده سایر طرح های محمدباقر فرقانی اوزرودی
تحقيق با هدف تحليل وضعيت خودبرندسازي از طريق مهارت هاي ارتباطي در معلمان تربيت بدني استان مازندران اجرا شد. روش تحقيق از نظر استراتژي توصيفي و از نظر مسير اجرا پيمايشي بود. ابزار اصلي گردآوري اطلاعات پرسشنامه خودبرندسازي پس از اطمينان از روايي و پايايي ابزار بود. جامعه آماري اين تحقيق شامل کليه دبيران تربيت بدني مشغول به خدمت در استان مازندران بر اساس آمار اداره کل آموزش وپرورش استان به تعداد 1332نفربود. حجم نمونه آماري اين تحقيق بر اساس جدول مورگان 320 تعيين و با روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي و طبقه اي انتخاب شد. نتايج نشان دادکه مهارت هاي زبان تني و خواندن معلمان تربيت بدني نسبت به بقيه مهارتها در سطح بالاتري قرار داشتند و مهارت نوشتن در رتبه آخر بود. همچنين اختلاف معناداري بين ميانگين نمره خودبرندسازي معلمان زن و مرد وجود نداشت اما مهارت کاربا فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي در مردان بالاتر از زنان بود. بين ميانگين نمره خودبرندسازي در سه گروه معلمان با تحصيلات کارشناسي، ارشد و دکتري نيز اختلاف معني داري وجود نداشت اما اختلاف معناداري بين ميانگين نمره مهارت سخن گفتن سه گروه کارشناسي، ارشد و دکتري ديده شد. در نهايت تکنيک تحليل مسير با محاسبه اثرات مستقيم، غير مستقيم و مجموع اثرات هر متغير مستقل نشان داد که سه مهارت سخن گفتن، استفاده از ابزارهاي ارتباطي نوين و زبان تني مؤثرترين مهارت ها در خودبرندسازي معلمان تربيت بدني استان مازندران بودند.