نوع همکاری : مجری
کارفرما : گروه پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران
سال طرح : 1402
مشاهده سایر طرح های محمدباقر فرقانی اوزرودی
هدف از پژوهش حاضر، ارائه راهبردهیا دقت و توجه توسط بازیهای آموزشی به منظور بهبود و ارتقاء یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی بود. برای این منظور با همکاری معلین مدارس استان مازندران به صورت اقدام پژوهی در کلاسهای درس منتخب پرتکل های ابداعی و خلاقانه معلمین به اجرا گذاشته شد. نتایج نشان داد بازیهای آموزشی مانند 1. بازیهای پازل مثل "تتریس"، "پازل" و "سودوکو"،2. بازیهای جمع و تفریق سریع مثل "میموری" و "دارت الفبا" 3. بازیهای تمرکز و حافظه مثل "درخت فکری" و "منطق معکوس" 4. بازیهای موسیقی و ریتمیک مثل "گیتار هیرو" و "درام ردیف" 5.بازیهای شناختی و تصویری مثل "درک پترن" و "شکل های چند ضلعی" 6. بازیهای مفهومی و تحلیلی مثل "فرار از اتاق" و "کشف رمز" 7. بازیهای اعتماد به نفس و ارتباطات مثل "جستجوی گنج" و "برف روبی" به منظور ارتقا دقت و توجه دانش آموزان موثر است. نهایتا پیشنهاد میشود که معلمین مقطع ابتدایی برای ایجاد تنوع در ساعات تدریس و ارتقا دقت و توجه در دانش آموزان از روش های ارائه شد در پژوهش بهره ببرند