راهکارهای تقویت دقت و حافظه دیداری و حساسیت شنیداری در دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری املانویسی مقطع ابتدایی
1402/09/25 18:27:05
نوع همکاری : همکار
کارفرما : اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران
سال طرح : 1402
مشاهده سایر طرح های محمدباقر فرقانی اوزرودی
هدف اصلي پژوهش، بهبود يادگيري املا با تقويت حافظه ديداري و حساسیت شنيداری، دقت و توجه و روش¬هاي متنوع در املا¬نويسي براي سه نفر از دانش¬آموزان پايه سوم ابتدايي دبستان غير¬دولتي هوشمند انديشه¬1 مي¬باشد. براي گرد¬آوري اطلاعات از روش¬های مشاهده،واقعه نویسی، مصاحبه، چک لیست، اسناد و مدارک و نظرات همکاران استفاده شد که داده¬هاي حاصله، با استفاده از توصيف آماري جدول¬ها و نمودارها و همچنین تحلیل مفاهیم، مورد تجزيه و تحليل قرارگرفتند. يافته¬هاي حاصل از اين پژوهش با توجه به شواهد يک و شواهد دو نشان مي¬دهد که اين سه دانش¬آموز، پس از پايان اقدامات پيشنهادي انجام شده که شامل تقويت توالي و حافظه ديداري و حساسیت شنيداري و دقت و توجه و روش¬هاي متنوع املانويسي و استفاده از مشوق¬های مادی و معنوی براي کاهش مشکل املا¬نويسي و مشارکت والدين در آموزش و پيگيري تکاليف، موجب بهبود املا¬نویسی و نمرات ارزشيابي و ایجاد انگیزه و علاقهمندی درآنها گرديد.