نوع همکاری : مجری
کارفرما : دانشگاه بناب
سال طرح : 1394
مشاهده سایر طرح های علی مجنونی توتاخانه
مقاله حاضر با استفاده از روش پیمایش، مطالعات میدانی و تعیین نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها به شیوه SWOT به ارائه استراتژی و راهبرد در جهت توسعه گردشگری در روستای صور پرداخته است. روش پژوهش حاضر توصیفی تحلیلی است، که پس از گردآوری اطلاعات به صورت اسنادی کتابخانه‌ای و میدانی و با استفاده از مدل SWOT به تجزیه‌وتحلیل راهبردها پرداخته‌شده است. حجم نمونه آماری شامل تمامی ساکنین روستای صور گردشگران واردشده به روستا و مسئولین و کارشناسان ادارات شهرستان بناب است اطلاعات موردنیاز با استفاده از پرسشنامه به‌دست‌آمده است. تجزیه‌وتحلیل‌های تجربی در منطقه موردمطالعه نشان می‌دهد مهم¬ترین عامل گردشگران به روستای صور به دلیل وجود غارهای باستانی و آب‌وهوای کوهستانی بوده. همچنین مدیریت اصولی، نبود تبلیغات مناسب، نبود امکانات و زیرساخت¬های رفاهی، به‌عنوان اصلی‌ترین موانع توسعه و گسترش گردشگری در این روستا شناسایی‌شده است. درنهایت به‌منظور تبدیل‌ شدن روستای صور به روستای نمونه گردشگری پیشنهاداتی در زمینه تغییر شیوه¬های مدیریتی، راهکارهای سرمایه¬گذاری و همچنین جلب مشارکت بخش¬های دولتی، خصوصی و تعاونی ارائه شده است.