نوع همکاری : مجری
کارفرما : دانشگاه پیام نور استان گیلان
سال طرح : 1394
مشاهده سایر طرح های سید علی حسینی
رشد جمیعت شهرها، توسعه شهرنشینی، افزایش هزینه های نگهداری شهر، بی توجهی به ارزش های (توجه به ارزشهای دینی، توجه به فرهنگ نماز، ـ انفاق و کمک به فقر، تعامل جتماعی مستحکم، عدالت اجتماعی، حفظ حقوق همسایگی ، روابط خانوادگی مستحکم، گستردگی خانواده، تاکید بر وحدت اجتماعی مسلمانان، روابط مستحکم با دوستان، تواضع و فر وتنی، اعتدال در جمع آوری ثروت، بهره برداری از منابع، حفاظت از محیط طبیعی، توجه به مکان مسجد در قلب محله، جلوگیری از آسیب ساخت شهر به حقوق عمومی)؛ فاصله گرفتن از معیارهای حکمرانی خوب شهری (مانند پاسخگویی به مردم، ثبات در تصدی گری ها، جلب مشارکت همه مردم، حاکمیت قانون و ضوابط و مقررات شهری، رعایت عدالت توزیعی در بین کارکنان، رعایت عدالت توزیعی در واگذاری امتیازات به مردم و محلات، عدالت بین شهروندان و محلات سطح شهر، عدالت اطلاعاتی ) و بی توجهی به ارزش هایی توسعه پایدار شهری مانند کاهش کیفیت محیط زیست، بروز انواع ناهنجاری های شهری از مسایل اساسی در شکل گیری الگوی شهر ایرانی و اسلام است. یادگیری به معنای انباشتن، اندیشیدن،استفاده ازدانش،مهارت ها و نگرشهای پیچیده است به گونه ای که فرد یا گروه بتواندسازگاری فعالی با محیط های درحال تغییرخود داشته باشد. اگرچه شهرها برای قرن‌ها وجود داشته‌اند، شهر به عنوان یک نماد قوی جامعه مدرن شناخته می‌شود.در آغاز قرن بیست و یکم، جهان خودش را در میان تغییرات جهانی چشمگیری می‌یابد که شهرهای جهان در مرکز توجه این تغییرات هستند. موضوعات و نگرانی‌هایی که شهرهای امروز با آن‌ها مواجه می‌شوند منحصر به فرد است. فرایند شهری شدن جهانی نشانه‌های آشکاری دارد، رشد شهرها (به طور عمده همراه با تغییرات اقتصادی، فنی و اجتماعی/ فرهنگی ) پی آمدهای عمیقی در هر جا ایجاد کرده است. یک شهر یادگیرنده شامل یک شهریا روستا است که تلاش می کند بیاموزد که چگونه خود را باتغییرات شگفت انگیزجهان سازگارسازد. شهریادگیرنده شهری است که ازطریق فرآیندهای آموزشی مدام به سمت توسعه پایدارحرکت می کند. درطی قرن 21 تغییرات عمده درمحیط کار پایه جهانی شدن و فناوری اطلاعات، سازمانها را وادارساخته است درخود تحولات مهمی را به منظورانطباق و حفظ بقا در این دنیای نوین ایجادکنند.سازمانهای دایناسوری عظیم بامغزهای کوچک که درقرن20رشد یافتند، دیگرنمی توانند درقرن جدید دوام بیاورند.اصل تنازع بقای سازمانی، به سرعت درحال تبدیل شدن به اصل بقا بر پایه یادگیری است ،موفقیت در بازارامروزکاملا به یادگیری فردی و سازمانی بستگی دارد باوجود این بیشترافراد نمی دانندکه چگونه باید فرا گیرد. دراین پژوهش شاخصهایی شهریادگیرنده ایرانی اسلامی مانند: اعتدال، زیبایی شنایی، تبلور ارزشها، تعهد، توسعه رهبری ، فناوری وشبکه ها، برگزاری مراسم شهریادگیرنده ومشارکت خانواده ها، توسعه اطلاعات وارتباطات، انسجام اجتماعی ، ایجادثروت،افزایش بکارگیری وقابلیت استخدام، مشارکت ومنابع ، محیط وشهروندان، مشارکت وتوسعه شخصی شهروندان و ... مورد تحلیل قرار می گیرد