نوع همکاری : همکار
کارفرما : دانشگاه علوم پزشکی تهران
سال طرح : 1392
مشاهده سایر طرح های مهسا قاضی عسگر
مقدمه: ارزیابی جزیی جدانشدنی از هر فعالیت و کار اجرایی به شمار می رود. با توجه به جامع بودن کارت امتیازی متوازن برای ارزیابی عملکرد و کاربرد روزافزون آن برای مباحث استراتژیک مدیریتی، در این مطالعه برای ارزیابی استراتژی محوری بیمارستان از آن استفاده گردید. روش بررسی: پژوهش حاضر، پژوهشی کاربردی از نوع توصیفی- مقطعی بوده که در سال 1392 در یکی از بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام و داده های مربوط به این پژوهش از طریق پرسشنامه ارزیابی استراتژی محوری نورتون و کاپلان و با مصاحبه از مدیران ارشد و مسئولین بخش ها که در تدوین و پیاده سازی استراتژی بیمارستان نقش داشتند جمع آوری گردید. برای تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده گردید. یافته ها: از بين 5 اصل سازمانهاي استراتژي محور، بيمارستان در اصل اول (ترجمه استراتژي به اصطلاحات عملياتي) و پنجم (به حرکت در آوردن تحول از طریق رهبری و مدیریت ارشد) به ترتيب با 84/61 و 83/62 بيشترين موفقيت را داشته است. ضعف عمده بيمارستان در اصل دوم يعني همسویی سازمان با استراتژی با امتياز 05/36 مي باشد. کلید واژه ها: ارزیابی عملکرد، استراتژی محوری، بیمارستان، روش ارزیابی متوازن