بررسي شاخصهاي ارزيابي و سنجش نگرش جامعه هدف نسبت به نمايشگاه بزرگ دولت مهر با استفاده از روش CSM و انتخاب غرفههاي برتر (کارنام
1395/10/11 02:59:48
نوع همکاری : همکار
کارفرما : دانشگاه زنجان با همکاری استانداری زنجان
سال طرح : 1392
مشاهده سایر طرح های مهدي اجلی
پژوهش حاضر با هدف بررسي شاخصهاي ارزيابي و سنجش نگرش جامعه هدف نسبت به نمايشگاه بزرگ دولت مهر با استفاده از روش CSM و انتخاب غرفههاي برتر (کارنامه هفتساله دولت نهم و دهم در استان زنجان) به اجرا در آمده است. روش تحقيق، توصيفي از نوع پيمايشي بوده و اعتبار پرسشنامه محققساخته با آلفاي کرونباخ 921/0 و روايي پرسشنامه از طريق روايي محتوا و آزمون تحليل عاملي مورد تاييد قرار گرفت. روش نمونهگيري از بازديدکنندگان در اين پژوهش، از نوع تصادفي بوده و پرسشنامهها به صورت مصاحبهاي در بين 1144 نمونه آماري مشتمل بر 703 نفر از بازديدکنندگان و 139 نفر از مسئولين غرفهها و دستياران آنها توزيع گرديد و سه گروه کارشناسي 2 نفره نيز با 302 پرسشنامه، به بررسي مستندات غرفههاي نمايشگاه پرداختند. با توجه به هدف اصلي پژوهش با استفاده از نرمافزار SPSS ضمن شناسايي عوامل موثر بر رضايتمندي جامعه هدف از نمايشگاه دولت مهر، بر اساس تلفيق روش CSM و مدل پاراسورامن، ابتدا ميزان اهميت گويههاي مورد بررسي از طريق نظرات روساي کميتههاي تخصصي برآورد گرديد. سپس از طريق سه گروه الف) بازديدكنندگان، ب) گروه کارشناسي، ج) روساي کميتههاي تخصصي، غرفههاي برتر نمايشگاه در بين کميتههاي تخصصي مشتمل بر 1- کميته اقتصادي (بخش دولتي)، 2- کميته اقتصادي (بخش خصوصي)، 3- کميته فرهنگي و اجتماعي (بخش دولتي)، 4- کميته فرهنگي و اجتماعي (بخش خصوصي)، 5- کميته زيربنايي و گردشگري، 6- کميته علم و فناوري مشخص گرديد و متناسب با شاخصهاي ارزيابي، نتايج توصيفي و تحليلي پاسخگويان به تفکيک متغيرهاي اصلي پاراسورامن و CSM در هر سه گروه فوق به دست آمد.