آموزش یادگیری ساخت اپ‌های آندروید کار ساده و راحتی نیست؛ به ویژه اگر مبتدی باشید و تازه به فکر برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن افتاده باشید. اما به‌نظر می‌رسد گوگل راه‌حل مناسبی را به شما پیشنهاد میدهد. آموزش رايگان برنامه نویسی از طرف گوگل!

گوگل اصول پایه‌ای آندروید را در یک دوره به‌نام Nanodegree به مدت یک هفته و به صورت رایگان به علاقمندان کدنویسی و ساخت برنامه‌های آندروید آموزش می‌دهد. این دوره در وب سایت Udacity و تحت‌نظر کارشناسان گوگل برگزار می‌شود و طرز ساخت اپ‌لیکیشن های ساده آندرویدی آموزش داده می‌شود. گوگل می‌گوید کسانی‌که تجربه یک خط کدنویسی را هم ندارند می‌توانند در این دوره آموزش رايگان برنامه نویسی شرکت کنند. این دوره آنلاین ثبت‌نام کنندگان را تا جایی ازAndroid Studio پیش می‌برد که با اتمام آن تعداد زیادی برنامه در کارنامه آن‌ها ثبت خواهد شد.

علاقمندانی که در کار خود پیشرفت ببینند می‌توانند از مربی‌های حرفه‌ای؛ مشاوره کاری و مواردی دیگر از این قبیل استفاده کنند البته دوره های پیشرفته رایگان نخواهند بود. کسانی‌که جزء ۵۰ نفر اول این دوره قرار بگیرند و کلاس‌های آموزشی را با موفقیت پشت سربگذارند می‌توانند از بورسیه گوگل برای دوره mini-degree استفاده کنند.

گوگل با این برنامه به‌دنبال تقویت سیستم‌عامل اندروید و ایجاد تحولی عظیم در آن است. خیلی از سازندگان سیستم‌های عامل با آغوشی باز ابزارهای لازم برای شروع را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند اما شاید فقط کمپانی بزرگی مانند گوگل باشد که به افراد کاملا تازه کار و بی‌تجربه نحوه کار با این ابزار را در یک دوره آموزش رايگان برنامه نویسی آموزش دهد.

منبع: TheNextWeb