درخت معرفت‌شناختی راهبرد

یک بینش دیگر کسب شده از تحلیل‌های ما را می‌توان با استفاده از استعاره‌ی کلاسیک درخت دانش ارایه کرد (شکل سه). ما مشاهده می‌کنیم که حوزه‌های قدیمی‌تر، بسیار دیرپاتر، تثبیت شده و آکادمیک همچون روانشناسی، سیاست و جامعه‌شناسی دارای منابع و ریشه‌ی عمیق‌تر در درخت دانش هستند. از منظر تاریخی، تکامل دانش در دانشگاه‌ها، هر چه حوزه‌های کسب و کار محورتر در این حوزه‌های بسیار قدیمی‌تر جریان داشته باشند، حوزه‌های تثبیت شده‌تر یادگیری وجود دارند.

اقتصاد و آمار بسیار دیرپاتر از حوزه‌های حسابداری و بازاریابی هستند و به عنوان بخشی از ساقه و گسترش آن به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر این درخت استعاری دانش نشان داده می‌شوند. حسابداری و بازاریابی مرتبط‌تر بوده و به عنوان حوزه‌های برگرفته از راهبردسازی ظاهر می‌شوند. تنها مورد استثنا «مهندسی» است که بیش از یک علم کاربردی جدا از جریان درخت دانش راهبرد و نه برگرفته از آن به نمایش درمی‌آید. با این حال از مهندسی به عنوان بخشی از درخت دانش برای راهبرد و هنگامی که در اصل نیاز به ماهیت کسب و کار وجود دارد، استفاده می‌شود.

 ریشه‌های راهبرد شرقی

آنچه که در این بحث بدان پرداخته نشده و باقی مانده، آن است که حوزه‌ی راهبرد خود منبع ایده‌های شرکت‌ها در فرمول‌بندی راهبرد است. در اینجا در شرق (از جمله ژاپن) مالک – کارآفرینان و مدیران ارشد گرایش به ایده‌های برگرفته شده از ریشه‌های مختلف، حتا اگر نامریی نباشند، دانش دارند. این ریشه‌ها در عمق تاریخ چین فرو می‌روند. گاهی اوقات به مسایل فرهنگی، اسطوره‌ای و شاید حتا گذشته‌ی رازآلود باز می‌گردند. هنوز هم در غرب از چشم‌انداز آنچه را که به عنوان معرفت‌شناسی پنهان برای تفکر راهبردی می‌شناسیم، شناخت زیادی وجود ندارد: به شکل چهار نگاه کنید. 

http://nematibabak.persianblog.ir/post/150/

احسان نامدار جویمی
احسان نامدار جویمی ارسال شده در 1394/08/30 21:31:11
ارایه خدمات دانشجویی و دانشگاهی

مشاوره و همکاری در امور مقالات، تحلیل اماری، ترجمه، پایان نامه و طرح پژوهشی، تایپ و ویرایش و صفحه ارایی، خدمات طراحی وب و گرفتن پذیرش و بورس دانشگاه های اروپا و آمریکا و ....

SamSaam.IR
سامانه جامع مدیریت نوین

مقالات
1-استخراج مقاله از پایان نامه و چاپ در مجلات معتبر داخلی و خارجی معتبر علمی 2-.ویرایش علمی وادبی و تبدیل مقالات ضعیف به قوی 3-.همکاری و مشاوره در انجام مقاله
تحلیل اماری
مشاوره در زمینه روش تحقیق و اجرا تحلیل های اماری مقدماتی و پیشرفته برای مقالات و پایان نامه و ...
ترجمه
ترجمه مقالات و کتاب از انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی
پایان نامه و طرح پژوهشی
1-مشاوره و اموزش پایان نامه نویسی و طرح پژوهشی 2-ارایه موضوع و عنوان جدید بر اساس مقالات معتبر علمی
تایپ و ویرایش و صفحه ارایی
1-تایپ سریع،باکیفیت با کمترین هزینه انگلیسی و فارسی 2-ارایه خدمات ویرایش متون ادبی 3-ارایه خدمات صفحه ارایی متون
خدمات طراحی وب
ارایه مشاوره و خدمات اینترنتی و طراحی وب و ...

Mobile
09306813114
Mobile
09137409692
Email
Davood.joyame@gmail.com

آقای، نامدار