موفقیت انسانها در پس خلاقیت و نوآوری در دانش و افزودن به دانشهای پیشینیان و در پی تکمیل دانشهای یکدیگر است. و بنگر به عظمت پروردگار که هنوز از درک ذره ای از حکمت بیکرانش ناتوانیم ... تفکر انسانها ناشی از اگاهی ها و معلومات آنهاست و مادامی که آگاهی های او در ظرف مغز مادی اش نمی گنجد چگونه می تواند به وجود کامل او پی ببرد ؟ هنگامی که انسان مصمم می شود که عدالت را برقرار کند؛ جز بی عدالتی چیزی را عاید انسانها نمی کنند چونکه وجود انسان ناقص است و ناقص در نقص خودش گرفتار!...
عصر جاهلیت و بربریت مدرن
چرا با وجود پیشرفت انسانها نسبت به دوره های قبل و با وجود وسایل متعدد ارتباط جمعی و سایر وسایل ارتباطی پیشرفته و بالا رفتن فهم و درک انسانها، انسانهایی را مشاهده می کنیم که دور از شعور و منطق بشری اند و در جهالت محض بسر می برند و جالب اینجاست که از همین پیشرفتهای بشری در جهت تسری جاهلیت و بربریت سود می برند و عصر نوینی را در جاهلیت و بربریت مدرن بوجود آورده اند؟ لطفاً نظر بدهید
» مشاهده ادامه مطلبتحقیق و پژوهش در فضاهای مجازی
تحقیق و پژوهش در فضاهای مجازی مثلاً در بین کاربران همین سایت پژوهشگران. تا چه میزان به تحقیق و مطالعه در این فضاها می توان اعتماد کرد؟ لطفاً نظر بدهید با تشکر
» مشاهده ادامه مطلبمدیریت
مدیریت در کشور ما به چه صورت است؟ آیا بر اساس دانش مدیریتی است یا قواعد و قوانین خاصی بر آن حاکم است ؟ یا اینکه قواعد و دانش خاصی معیار نیست و بر حسب تصادفی و به دلخواه صورت می گیرد؟ لطفاً نظر بدهید با تشکر
» مشاهده ادامه مطلبخدایا جز تو پناهی برای دلهای بی پناه نیست. تنها تو معبود منی و جز تو مرا معبودی نیست.
زمانی که در زیباییها می نگری زیباییهای خدا را بیاد آور و زمانی که مهربانی می کنی مهربانی خدا را در نظر داشته باش و با او همراه شو نه با غیر او
کامران خوش نگار
» مشاهده ادامه مطلبسرقت علمی - ادبی
1-آشنايي با مفهوم سرقت علمی- ادبی (Plagiarism) و اهميت آن
1- 1- سرقت علمی- ادبی چيست ؟
سرقت علمی- ادبی استفاده از ايده ها و عبارات ديگران، به عنوان ايده و عبارات خويش و در واقع نوعي دستبرد فکري يا ايده دزدی است. سرقت علمی- ادبی مي تواند شامل طيف وسيعي از دستبردهای آگاهانه تا کپي کردن اتفاقي مطالب دیگران باشد. پس ضروری است پژوهشگران، آگاهي لازم جهت اجتناب از آن را داشته باشند. با اينکه سرقت علمی- ادبی سابقه تاريخي دارد، در سالهاي اخير به علت به وجود آمدن شکلهای مختلف تکنولوژي اطلاعات ، اين موضوع مجدداً مورد بحث قرار گرفته است.
2-1- چرا نیازمند شناخت سرقت علمی- ادبی هستیم؟
به عنوان عضوي از جامعه علمي، از ما انتظار مي رود مسائل اخلاقي را در اين جامعه رعايت کنيم که يکي از آنها، ذکر ايده ها، عبارات و مفاهيمي است که آگاهانه از ديگران وام گرفته ايم. واضح است که شما بدون وام گرفتن از عبارات و يا ايده هاي ديگران نمي توانيد متن علمي بنويسيد ولي مهم است که بدانيد چقدر از متون قديمي يا جديد استفاده کرده ايد .
بخشي از اين مهم با "شناخت منابع" انجام مي شود که مي تواند به شکل نقل قول در متن ، پاورقي يا نوشته هاي پاياني باشد و عامل افتراق متون علمي از ساير متون است و در واقع به عنوان بخشي از قدرت تحقيقات علمي محسوب می گردد .
3-1 - چرا سرقت علمي- ادبي غير اخلاقي است ؟
سرقت علمی- ادبی، حداقل به 3 دلیلي که در پي آمده، غير اخلاقي است:
- نوعي دستبرد است، چرا که شما ايده ها و عبارات ديگران را که بخشي از دارايي عقلاني آنهاست مي دزديد و به اسم خودتان عرضه مي کنيد .
- زيرا فردی که اقدام به سرقت علمی- ادبی می نماید از اين عمل خویش سود مي برد.
- مدرک تحصيلي، نشاني از توانايي و دانش صاحب آن است، اگر فرد با تکيه به اين مدرک و بدون احراز شرايط واقعي علمي در جايي استخدام شود، مي تواند براي ديگران خطرناک باشد.
شکي نيست که بعضي دانشجويان از دسترنج علمي ديگران استفاده مي کنند تا براي خودشان اعتبار بيافرينند ولي اغلب اين سرقت هاي علمی- ادبی اتفاقي است و اگر دانشجويان بيشتر مراقب نوشته ها و تحقيقات خود باشند قابل پيشگيري است .
مطالب ارائه شده عينا برگرفته از سايت به آدرس زير مي باشد:
http://med.sums.ac.ir/deputies/research/researchp/plagiarism
براي دريافت سايت اصلي (به زبان انگليسي) به سايت به آدرس زير مراجعه کنيد:
http://www.lc.unsw.edu.au/plagiarism/index.html
» مشاهده ادامه مطلب:)
تنها چیزی که بیش از عشق، آدمیان را به جنون کشیده است مسئله پول است.
بنیامین دیزرائیلی (نخست وزیر انگلستان)
» مشاهده ادامه مطلب