چه ارتباطی میان جمهوری اسلامی وامام زمان ع است؟
بنام خدا
چه ارتباطی میان جمهوری اسلامی وامام زمان ع است؟
پیروان اهلبیت باورشان اینستکه روزی امام زمان ع خواهدآمد وحکومتی عادله که آرزوی هر انسانی است برقرار میکند ویا بعبارت دیگر در عصر ایشان حکومتی عادل تشکیل میشود.این امید وانتظار در عقیده یک پیرو اهلبیت امری قطعی وهمیشه انسان را امیدوار میسازد . اما اینکه ایشان کی خواهند آمد؟ ویا شرایط آن چیست؟ هیچ اطلاعاتی دراختیار نمیباشد وهرگونه تمسک به این باور برای امور دنیوی خلاف عقل وشرع است. جمهوری اسلامی حکومتی مبتنی برخواست اکثریت ملت ایران است که درآن قوانین ومقررات منطبق با آئین اسلام است .تلاش ملت ایران براینستکه بتواند حکومتی نزدیک به آن حکومت جهانی بسازد یا موفق میشود ویا خیر اما این حکومت هیچ ربطی به آن امام همام ندارد.این ما هستیم که برای زندگی بهتر بدنبال یک حکومت عادله هستیم .ولذا در دستگاه حکومت ودر جریان انتخابات نباید کسی امام زمان ودیگر اولیا را وسیله تبلیغ خود کند هیچ کس از آن امام خبری ندارد ونه میتواند ارتباطی برقرار کند .آنچه در جمهوری اسلامی مطرح است صرفا ایجاد جامعه ای با ضوابط اسلامی است .موفقیت در این امر ویا عدم آن بخود ما باز میگردد. در اخبار گفته شده است که برخی از دولتها براین گمانند که ایران درصدد فراهم نمودن شرایط آمدن امام زمان است. این برداشت نادرستی است که از گفتار وکردار ما شده است وموجب دشمنی میشود . باید بهمه جهانیان اعلام شود که جمهوری اسلامی تنها متکی برمقررات اسلام برای رسیدن به یک حکومت عادله است نه بیش .مساله امام زمان که درفرهنگ همه جهانیان بنوعی وجوددارد نمیتواند بازیچه دست برخی از مسوولان کم سواد ما شود.
شرط لازم وکافی برای رفع سایه جنگ
بنام خدا
دنیای ما درگیر بحران اقتصادی است و کشورهای بزرگ برای خروج از بحران گاه جنگ را برمی گزینند .بنابراین سایه جنگ برسر کشورهای ضعیف همیشه وجود دارد .اما آنچه موجب میشود که ابرقدرت ها در ایجاد یک جنگ علیه کشورمان وسوسه نشوند حضور پرشور مردم در صحنه است همانگونه که رهبری در بیانات اخیرشان اشاره نمودند اما این شرط لازم است ولی کافی نیست .چه بهانه آغاز یک جنگ میتواند توسط یک فرد ویا گروهی بوجود آید همانگونه که در دوجنگ جهانی اینگونه آغاز شد .شرط حضور مردم در صحنه از جمله همین انتخابات زمانی کارساز میشود که مردم دولتی را برگزینند که در مسیر صلح با کشورها باشد والا بعنوان مثال در کره شمالی با حمایت همه مردم باز سایه جنگ برآنجا مستولی است چه گهگاه دستگاه نظامی آن دیار اقداماتی تحریک آمیز انجام میدهد که یحتمل موجب برافروختن جنگ در منطقه شود .اینجاست که مردم ما در انتخابات پیش رو باید کسی را برگزیند که مسیر برجام را طی کند چه کسانی بودند که زمینه تحریم را بوجود آوردند واین احتمال بود که دراثر تحریمات وفشار بمردم جنگی بوقوع بپیوندد . اما با هدایت رهبری ودرایت دولت تدبیر وامید وانعقاد برجام سایه جنگ فعلا برطرف شد و این فضا میتواند با تداوم دوره دوم ریاست جمهوری فعلی استمرار یابد واین امر تنها با حضور پرشور ملت ایران در انتخابات پیش رونهادینه خواهدشد.
لوگوی بزرگترین شبکه وبلاگنویسی جهان
حرف وسط درانگلیسی علامت سایت (s)ودرفارسی حرف اول صاحب الزمان ع
دایره نشانه شبکه است
اطراف دایره حرف اول وبلاگ در انگلیسی (w)ویاء فارسی حرف اول یاران صاحب الزمان ع وپیوستگی آنها نشانه اتحاد یاران امام دراطراف ایشان
امنیت بستر اصلی برای اقتصاد سالم ومقاومتی
بنام خدا
امنیت بستر اصلی برای اقتصاد سالم ومقاومتی
در مساله انتخاب رئیس جمهور آقای روحانی یک طرف وبقیه در طرف مقابل قرار دارند. بهرحال این سفره ای است که شورای نگهبان برای ملت ایران پهن کرده است.
آنچه طرف مقابل مطرح میکند تنها ادعائی بیش نیست چرا که نامزدان نه سابقه اجرائی دارند ونه اینکه دلیلی برصحت ادعای خود. درست مانند ایرادی است که به آقای روحانی میگیرند که بروعده های خود عمل نکرده است که بخشی ازآن نیز درست است اما چرا علت آنرا برای ملت بیان نمیکنند؟
آقای روحانی خود علت این امررا صریحا اعلام داشته است . اقتصاد نیاز به سرمایه دارد چه از داخل ویا ازخارج وسرمایه زمانی وارد میدان می شود که امنیت برقرار باشد.آیا در کشورما امنیت لازم برای مردم وسرمایه هست؟ بله ممکن است داعش از مرزها دور شده باشد اما در برابر تندروهای داخلی چه؟ برخی ازهمین نامزدان خود از جمله تندروانند .چگونه با حضور آنان در سمت ریاست جمهوری امنیت به داخل برمیگردد.الان تمامی سرمایه گذاران خارجی وداخلی منتظر تصمیم ملت هستند.
اما ازطرف دیگر آقای روحانی به بزرگترین وعده خود جامه عمل پوشانید وآن رفع فتنه جهانی درامر تحریمات بود که برجام محصول آن تلاشهاست . اگر اینک با برجام زمینه فعالیت فراهم شده است چه بهتر که با ایجاد امنیت درداخل خود ایشان مسیر اقتصادرا دنبال کنند ودر پایان دوره دوم میتوان از دوران خدمت ایشان نتیجه ای گرفت همانطور که درپایان دوره 4 رئیس جمهور سابق نتیجه برای ملت بدست آمد.پس بجاست که مسوولان امنیتی شرایط لازم را برای ورود سرمایه بمیدان ازطریق توجه به حقوق بشر فراهم کنند واین فرصت را به دوره دوم آقای روحانی بدهند تا ایشان بتوانند اقتصاد کشوررا شکوفا نمایند . امنیت کاذب دردی را دوا نمیکند وتنها برخی از رانت خواران ازآن بهره مند میشوند مشابه دوران ریاست آقایان هاشمی واحمدی نژاد
در انتخاب رئیس جمهور هشیار باشیم
بنام خدا
اگر چه رئیس جمهور شخصیت دوم پس از رهبری است اما مهمتر از این امر مساله رهبری است که با توجه به شرایط انتخاب رهبر تنها روسای جمهورند که میتوان رهبری را ازمیان آنان برگزید .چون یکی از شروط مهم رهبری مدیریت کلان است که این امر تنها در قوه اجرائی پیش میاید .البته بشرط آنکه رئیس جمهور فقیه نیز باشد واین امر صرفا در میان روسای جمهور در کسوت روحانیت است . هم اکنون از میان روسای جمهور گذشته تنها دو نفر چنین شرطی را دارا هستند آقایان خاتمی وروحانی واینها ذخایر نظام در امر رهبری اند .لذا در انتخاب رئیس جمهور باید هشیار بود که چه کسی میخواهد وارد میدان شود ؟ وخطر اصلی در زمانی است که بحث از انتخاب رهبری میشود واگر دقت نشود اساس نظام بر عهده فردی قرار میگیرد که شایستگی ندارد وهمه چیز فرو میریزد .پس ملت ما باید درانتخاب رئیس جمهور خود باین مساله مهم نیز توجه نماید.
غیبت امام مهدی ع را جدی بگیریم؟!
بنام خدا
غیبت امام مهدی ع را جدی بگیریم؟!
امر غیبت در باور پیروان اهلبیت امری جدی است که محصول آن انتظار است و12 قرن است که ادامه دارد اما با تاسیس جمهوری اسلامی وتثبیت ولایت فقیه در راس نظام عملا این باور دچار تضعیف شده است . قرار نبوده است که در غیبت امام حضور اورا در کوچه وبازار نشان دهیم. غیبت دارای حکمتی بزرگ است که ازجمله آن بالا رفتن عقلانیت ورشد تعقل انسان است تا حدی که آماده پذیرش حضور آن انسان متعالی شود. اما بهرحال با نظر برخی از بزرگان مساله ولایت فقیه در قانون اساسی گنجانده وبه تصویب ملت رسید .اما در عمل این اصل به گسترش صلاحیتهای ولی فقیه در اصلاح قانون اساسی انجامید وبا این وسعت مسوولیت حضور نمایندگان ایشان در تمامی منصه ها عملا مساله غیبت آن امام همام را در پرده برد و حضور امام را در صحنه های جامعه بظهور کشانیدند . نتیجه این کار اولا موجب کاهش حضور مردم در امر حکومت بود که عقلانیت لازم برای آمادگی جهت حضور آن امام را کاهش داد ودوم اینکه اساسا با این شیوه توجه مردم از تقویت اندیشه خود به تقلید وپیروی از حاکم موجود معطوف گردید. اگر بجای گسترش صلاحیت در امر ولایت حضور مردم درصحنه بیشتر میشد امروز بی قانونی کمتر گریبان جامعه را میگرفت وفساد کمتر بود وقوه قضائیه کوچکتر میشد . این اشکالات از همان آغاز انقلاب ودرمسیر انتخاب اولین رئیس جمهورشروع شد که تا کنون نیز ادامه دارد واگر درهمان اول در نطفه خفه میشد دیگر شاهد انتخاباتی که عده ای با حضوروثبت نام خود مردم را به تمسخر میگیرند نمیشدیم .
همه مردان اجرائی سرزمین من وسرانجام آنان
بنام خدا
ازآغاز پیروزی انقلاب تا کنون 10نفر برسریر قوه اجرائی کشور نشسته اند. اسامی انان بترتیب تاریخی وسرانجام کارانان درزیر میاید.
1-آقای بازرگان اولین نخست وزیرکه بعلت مخالفت با اشغال سفارت آمریکا استعفاداد.
2-آقای بنی صدراولین رئیس جمهور که بعلت برخی اتهامات وارده ازکشور خارج شد.
3- آقای رجائی که چندروز پس از انتخاب بریاست جمهوری شهید شد
4- آقای باهنر که بعنوان نخست وزیر همراه با رجائی شهید شد.
5- آقای خامنه ای که پس از دوران ریاست جمهوری رهبری را تا کنون برعهده دارد.
6-آقای موسوی نخست وزیر که هم اکنون درحصرند.
7- آقای هاشمی که مدتها پس از دوران ریاست جمهوری اخیرا بطور مرموزی فوت کردند.
8- آقای خاتمی که پس از دوران ریاست جمهوری ممنوع التصویر والملاقات هستند.
9- آقای احمدی نژاد که پس از دوران ریاست جمهوری ممنوعیت ورود به برخی مشاغل رادارند.
10- آقای روحانی که محتملا برای دوره دوم کاندید ریاست جمهوری بوده وسرنوشتی نا معلوم درانتظار ایشان است.
با نگاهی اجمالی به موارد یادشده مشاهده میشود که سرنوشت مردان اجرائی کشور بجز یک نفر پایان خوشی بدنبال نداشته است وشگفتی در اینستکه شیفتگان قدرت بچه راحتی برای بدست آوردن آن تن به هر کاری میدهند واز گذشتگان عبرت نمیگیرند.برخورد نامزد های احتمالی ریاست جمهوری دراین ایام آئینه تمام نمای اخلاقی نظام اسلامی ماست که حاصل تلاش روحانیت معظم میباشد.
ملت ایران در انتظار سه گزارش است
بنام خدا
در ماه های پایانی سال گذشته سه رویداد مهم رخ داد که تا حدودی جامعه را دچار اضطراب کرد .
یک:فوت ناگهانی آقای هاشمی که بازتاب گسترده ای درجامعه داشت وپرسشهائی را پیش آورد. رئیس جمهور ازطریق شورای عالی امنیت ملی هیاتی را مامور رسیدگی واعلام نتیجه کار نمود.
دو:ساختمان عظیم پلاسکو فروریخت وتعدادی از هموطنان درزیر آن ماندند .دادسرا وارد جریان شد وتشخیص داد که درطبقات بالا دونفر عامل غیر عمدی آتش سوزی بودند اما روشن نشد که عوامل انفجارات طبقات زیرین چه کسانی بوده اند؟ رئیس جمهور هیاتی متخصص را برای رسیدگی به این امر تعیین نمود.
سه:در اواخر سال بیش از ده کانال اینترنتی مدیرانشان بازداشت شدند از جمله کانال هواداران حسن روحانی که الان نیز آن کانال متوقف است .با توجه به نزدیکی انتخابات واهمیت این رویداد رئیس جمهور درآخرین جلسه هیات دولت وزیر کشور را مامور کرد تا در این مورد گزارشی تهیه و به ایشان بدهد.
مردم منتظر نتایج گزارشهای بالا هستند.
پایان سال وکارنامه دولت؟
بنام خدا
سال جاری در شرف پایان است ودر سال آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار میشود. در این سال واز مجموعه دوره اول ریاست جمهوری این دولت موفقیت بزرگی کسب کرده است وآن مساله برجام است . چاه ویلی که شاید به عمد وبا ایجاد بهانه دشمنان را واداشته بود که در سازمان ملل مکررا این کشوررا محکوم کنند ووجهه این ملت را بد جلوه دهند با درایت دولت منتخب این مشکل فیصله یافت وبرخلاف کج اندیشان که مایلند این پیروزی ملت را کم اهمیت جلوه دهند بسیار موفقیت بزرگی بودکه دوست ودشمن در سراسر جهان ازآن بنیکی یاد میکنند . از دیگر موفقیتهای دولت یک رقمی کردن نرخ تورم است واز موارد دیگر ساماندهی حقوق های کلان مدیریتی بود . بهرحال در کنار این موفقیتها قطعا کاستی هائی وجودارد که باید برطرف نمود اما همه امور دردست دولت نیست . نهادهای دیگر از جمله قوه قضائیه ومقننه ودیگر نهادها باید همکاری لازم را با دولت داشته باشند والا نتیجه کار چندان راضی کننده نخواهد بود .بازداشت چهره های سیاسی ورسانه ای در مقاطع مختلف میتواند برای دولت ایران در سطح جهانی وهم داخل مشکلاتی را فراهم نماید.(مصاحبه نایب رئیس مجلس با ایسنا وگزارش اخرین جلسه دولت) امید است که در دوره دوم کار این دولت بخش عمده ای از مشکلات موجود حل گردد . پیشاپیش سال نو ونوروز را بملت ایران شادباش میگویم مدیریت شبکه
چگونه با دشمن روبرو شویم یا دشمنی را برکنیم؟
بنام خدا
چگونه با دشمن روبرو شویم یا دشمنی را برکنیم؟
اینکه با دشمن چگونه برخورد کنیم تا پیروز نشود یک فرض است واینکه چگونه عمل کنیم تا دشمنی بوجود نیاید فرض دیگر وبدیهی است که هنر انسان در دومی است که سازندگی دارد وریشه یک دشمنی رااز میان میبرد . مضافا اینکه خود ما عامل دشمنی نشویم وبعد بدنبال شیوه برخورد بگردیم. در قضیه تحریمات اگر دقت شود این ما بودیم که با پنهان کاری های خود موجب تحریک شدیم وقطعنامه ها پشت سرهم علیه ما صادر شد که البته با درایت دستگاه دیپلماسی بخیر گذشت . مثال مهم دیگری که میتوان در عصر فعلی ازآن یادکرد رابطه چین وآمریکاست . ببینید این دو دوکشور با دو ایدئو لوژیند هرگز سر ناسازگاری ندارند (کمونیسم وسرمایه داری) اما چین با اینکه اقتصاد چندم دنیا بود بدون اینکه آمریکارا تحریک کند ازدر دوستی برآمد وکم کم خودرا بالا کشید واینک بزرگترین طلبکار آمریکاست . اخیرا هم که رئیس جمهور آمریکا دست به تحریک زده است با هوشیاری وبدون تحریک متقابل مسیر ارتباط را طی میکند .این شیوه یا دشمنی را برمی چیند ویا اینکه دشمن را خلع سلاح میکند . اما شعار های غیر متعارف وبلوف های تو خالی وتحریک بیمورد هرگز در دراز مدت ثمری نمیدهد .ضمنا مگر دشمن هالوست که با موضعگیری های آنگونه ازمیدان بدر رود او آگاهی لازم ازدرون ما دارد وقتی وضعیت نابسامان مارا در اقتصاد میبیند چرا اقدام دشمنانه نکند .بهتر است بجای اینگونه برخوردها به ملت خود برسیم ووضعیت آنان را سامان دهیم که سرمایه ای ازآن بالاتر نیست ودوست ودشمن بما احترام میگذارند.