خطاب به ملت ودولت اسرائیل
بنام خدا
درود برهمه مردمان صلح دوست جهان
اخیرا کلیپ هائی منتشر میگردد با این مضمون که مردم ودولت اسرائیل مردم ایران را دوست دارند ومایلند با ملت ما درصلح زندگی کنند. البته این پیام ها بگذشته تاریخ برمیگردد که ملت ما خدمت بزرگی به قوم یهود نموده است وآنان هرگاه بتاریخ مینگرند در برابر ما خاضع وخاشعند .اما مهم نیست همین پیامها خود دلگرم کننده است اما ازقدیم گفته اند که دشمن دوست ما دشمن ما تلقی میگردد
آیا ملت ایران چگونه پیام صلح مردم ودولتی را که برادران مارا در سرزمین خودشان سرکوب ومیکشند باور کند؟ ملت ما 70 سال است که شاهد تجاوزات آن دولت به برادران ما هست وعلاوه برتعرض به سرزمین آنان دست به کشتار مردم مظلوم فلسطین میزند . شاید راه را گم کرده اید بنده بشما راه را می نمایانم. قوم یهود هم دارای غنای فرهنگ دینی است وهم از جهت مادیات بی نیازچرا باید این قوم سرگردان امور دیگری باشد. شما میتوانید با مردم فلسطین مصالحه کنید .حماس خطری ندارد آنان هرجا کمکی باشد بدانسو میروند چرا شما کمک آنان نمیروید؟ اگر چه رهبر ما فرموده اند که دموکراسی در فلسطین یک راه حل است ومیتواند ازسوی سازمان ملل پیگیری شود اما شما خود میتوانید راسا با فلسطینیان درصلح زندگی کنید وحقوق آنانرا برگردانید . باور کنید که کلاهک های هسته ای شمارا نجات نمیدهد تنها باوردینی مشترک شما با مردم منطقه میتواند شمارا نجات دهد.
پس بجای ارسال پیام برای صلح بدان عمل کنید وبگذارید برای یکبارهم شده ملت یهود خود تصمیم بگیرد نه آنکه سرمایه داران جهانی برایش نقشه بکشند .ملت ما صبور است ومنتظر اقدام عملی شما.
طرح جمهوری اسلامی در مورد فلسطین
بنام خدا
رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار جمعی از اساتید و پژوهشگران دانشگاهها:
ما الان در دنیا کشوری هستیم که بیشترین دشمن را در بین دولتهای مستکبر و قدرتهای بیارزش داریم و بیشترین طرفدار را هم در بین تودههای مردم در بسیاری از کشورها داریم.
آن مقدار که جمهوری اسلامی در خیلی از کشورها آبرومند است، از کشورهای همسایه و فراتر از همسایه، هیچ کشور دیگری این مقدار آبرومند و دارای علاقهمند و ارادتمند نیست؛ برای همین است که دشمنان خبیث و مصممی هم دارد.
حالا فرض کنید آن شمر زمان، نخستوزیر کودککُش رژیم اشغالگر میرود اروپا مظلومنمایی میکند که بله، ایران میخواهد ما را نابود کند. شمر به معنای واقعی کلمه اینها هستند؛ اینها از لحاظ ظلم و ستم سرآمد همهی ظالمان تاریخند.
آن مخاطب اروپایی هم گوش میدهد و سر تکان میدهد و نمیگوید شما الان در غزه و قدس دارید این جنایتها را میکنید.
جمهوری اسلامی در همهی مسائل منطقی عمل میکند. در بحث رژیم صهیونیستی، جمال عبدالناصر شعار میداد که یهودیها را در دریا میریزیم.
اما ما از روز اول چنین حرفهایی نزدیم. ما از روز اول یک طرحی اعلام کردیم، ما گفتیم امروز دموکراسی یک شیوهی مدرن است که همهی دنیا قبول دارند؛ گفتیم برای تعیین تکلیف کشور تاریخی فلسطین به مردم فلسطین مراجعه کنید. این طرح در سازمان ملل بهعنوان نظر جمهوری اسلامی ثبت شده است.
آنهایی که واقعاً فلسطینیاند و از ۸۰سال پیش، ۱۰۰سال پیش ساکن فلسطین بودهاند -هم مسلمان و هم یهودی و هم مسیحی- در هر جایی که هستند -چه در سرزمینهای اشغالی چه خارج از آن- از آنها نظرسنجی شود، هر چه آنها گفتند همان بشود. این نظر بدی است؟ اروپاییها این را حاضر نیستند بفهمند؟
بعد، آن کودککُشِ ظالم خبیث شمرصفت میرود مظلومنمایی میکند که ایران میخواهد چند میلیون جمعیت از ما را از بین ببرد. ۹۷/۳/۲۰
اینک با توجه به پیشنهاد رهبری نظام وسابقه ای که در سازمان ملل موجود است آن سازمان میتواند ترتیب یک همه پرسی را درباره فلسطین بدهد تا براساس نظر مردم فلسطین این مشکل 70 ساله حل شود.
» مشاهده ادامه مطلبمقایسه پنج دولت 8ساله
نام خدا
با پیروزی انقلاب اسلامی درسال 57 ودوره کوتاه دولتهای بنی صدر ورجائی پنج دولت دردو دوره کامل در کشور فعالیت داشته اند که عبارتند از
دولتهای آقایان موسوی هاشمی خاتمی احمدی نژاد وروحانی که دوره دوم خودرا می گذراند.
وجه مشترک این دولتها بجز مورد اول که دردوره امام راحل بود دربقیه موارد در انتخابات با نظارت استصوابی بوده وعموما آراء قابل توجهی داشته اند میان 11 ملیون تا24 ملیون
اما تفاوتاتی هم میان آنها وجودداشته که به مهمترین آنها اشاره میگردد
1-دولت موسوی:دردوران دولت موسوی که همراه با دفاع مقدس بود دو رویداد مهم بین المللی پیش آمد
یک: حل مساله گروگانهای آمریکائی که توسط عده ای صورت گرفته بود و444 روز بدرازا کشید .با وساطت دولت الجزایر ایران وآمریکا بیانیه الجزایررا اعلام کردند ودرقبال آزادی گروگانها اموال ایران برگشت وبیش از4000 پرونده شکایات درداوری لاهه بسته شد.
دو:با وساطت سازمان ملل وصدور قطعنامه 598 میان ایران وعراق جنگ خاتمه یافت ودولت عراق از زمینهای اشغالی خارج واسرا مبادله شدند واختلاف ایران وعراق درمساله اروند رود فیصله یافت.
در امور داخلی دولت درگیر جنگ بود وتنها در زمینه توزیع ارزاق عموی با توسل به کوپن وبسیج مشکلات مردم را حل مینمود.
2-دولت هاشمی(سازندگی) در این دوره ایران درسطح بین المللی مشکلی را نداشت ودولت تمام هم خودرا به آبادانی کشور مبذول داشت ودر این رابطه آنقدر افراط نمود که تمامی نیروهای مسلح وامنیتی را نیز وارد گردونه اقتصاد نمود که بعدها زیان های جبران ناپذیری ایجاد نمود .درهرحال این دولت موفق شد تا حدودی گرد وغبار جنگ تحمیلی را بزداید.
3-دولت خاتمی(اصلاحات) در این دولت در داخل بیشتر در جهت توسعه سیاسی اقدامات بسیاری شد ازجمله رسانه ها ودر سطح بین المللی چهره ایران شناخته تر گردید ازجمله طرح گفتگوی تمدن ها ازسوی ایران در سازمان ملل به تصویب رسید.
4-دولت احمدی نژاد(پایداری) در این دولت هم در بخش داخلی وهم خارجی تحولات عمده ای رویداد
یک:در داخل طرح تحولات اقتصادی وبدنبال آن سهمیه بندی سوخت پرداخت یارانه مسکن مهر تحویل فروش نفت به سپاه وبنیاد وواگذاری بسیاری ازاموال دولتی وشرکتها به نیروهای مسلح وهمچنین توزیع سهام عدالت ودر نهایت پیگیری برنامه هسته ای ایران
دو:در خارج با پیگیری مساله هسته ای پرونده ایران درآژانس دردستور کار قرار گرفت و در شورای امنیت 6 قطع نامه علیه ایران صادر شد و بدنبال آن تحریمات بین المللی آغاز گردید که موجب شد با دور زدن تحریمات برای تامین نیازهای مردم فساد اداری وپرونده های بسیاری دردادگستری ایجاد گردد.
5-دولت روحانی(تدبیر وامید) این دولت بیشتر وقت خودرا در دوره اول صرف حل مشکل تحریمات گذراند وبا مذاکراتی که در گذشته آغاز شده بود وبه نتیجه نرسیده بود توانست با 1+5 برجام را به نتیجه برساند و بموجب آن مطالبات ایران گرفته شد وکلیه تحریمات سازمان ملل وبخشی از موارد دیگر برچیده شد. در دوره دوم با خروج آمریکا ازبرجام هم اکنون مذاکره برای حفظ آن ادامه دارد .
مساله تحریمات که ازگذشته بمیراث رسیده بود بیشتر وقت این دولت را گرفت وکمتر توانست به امور سیاسی واقتصاد در داخل برسد.
اینک زمزمه هائی در مورد کنار زدن دولت روحانی درمیان است که اولا این امر برخلاف سنت گذشته در مورد دولتهاست وثانیا شرایط جهانی که بوی جنگ ازآن بمشام میرسد مناسب برای چنین اقدامی نیست . باید صبور بود وزمینه انتخابات بدون نظارت استصوابی را فراهم نمود تا دولتی کاملا مردمی وجدای از دولتمردان دول گذشته ایجاد گردد.
» مشاهده ادامه مطلبپنج دولت وسه افتخار
بنام خدا
انقلاب اسلامی پس از پیروزی در سال 57 تا کنون مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته که بخشی ازآنهامحصول گروه های افراطی وتندرو بود اما بهمت دولتهای منتخب مردم توانست برخی از مشکلات بین المللی خودرا به خوبی فیصله دهد و متاسفانه هنوز هم این گروه ها ازخواب غفلت بیدار نشده ویا تمایلی به بیدارشدن ندارند .باختصار مروری بر موفقیت های بین المللی برخی از این دولتها اشاره میگردد.
1-بیانیه الجزایر: با گروگان گرفتن ماموران آمریکائی واطاله آن تا444روز معضلی بزرگ برای کشورمان ایجاد شد که هر لحظه امکان یک جنگ ویرانگر وجودداشت وجهان از ما حمایت نمیکرد.اما با درایت آقای موسوی نخست وزیر وقت ویارانشان بیانیه الجزایر بین ایران وآمریکا با وساطت دولت الجزایر بسته شد وبموجب آن علاوه بر برگشت همه اموال ایران بیش از4000 پرونده شکایات فیمابین دودولت بسته شد.
2- قطعنامه 598 شورای امنیت درباره متارکه جنک میان ایران وعراق که در دولت آقای موسوی پیگیری شد وبموجب آن علاوه بر بازگشت اسرا وخروج عراق ازسرزمین ایران ومحکومیت بین المللی صدام مساله اروند رود نیز حل گردید.
3-برجام که در دولت آقای روحانی میان ایران و5+1 منعقد وبه تصویب شورای امنیت رسید با لغو 6 قطعنامه کلیه تحریمات سازمان ملل برچیده شد وحق اتمی ایران برسمیت شناخته شدو پرونده ایران درآژانس بحالت عادی برگشت واموال کشورمان نیز بایران مستردشد .
اینها موفقیت های بزرگ دولتهای مردمی وقدرت دیپلماتیک کشورمان است که برای رفع ورجوع خرابکاریهای تندروها انجام شده است وگهگاه زمزمه مخا لفت با آنها مطرح میشود .شاید دراندیشه آنند که کشورمان را درگیر یک مشکل دیگری کنند اما مسوولان دلسوز همچنان آماده حل معضلات این گروه های نا مقبول ازسوی مردم هستند.
» مشاهده ادامه مطلبپیام یک ایرانی به سران کشورها
به نام خدا
1-خطاب به رئیس جمهورآمریکا
آقای رئیس جمهور امریکا شما ایرانیان را نمی شناسید شناخت شما بیشتر درباره تجارت وپول است.
شما حق دارید ازبرجام خارج شوید چون نفع شما درآن است اگرچه به بدعهدی منتسب میشوید
شما حق دارید برای منافع کشورتان مارا تحریم کنید اما یادتان باشد که ما ایرانی هستیم وهرگز زور نمی پذیریم .فراموش نکرده ایم که پهلوی دوم برده شما بود وقبل ازآن پهلوی اول برده انگلیس وپیش ازآن قاجاریه برده روسیه. ما دیگر برده نمیشویم واجازه نخواهیم داد مسوولان ما برده شما شوند.
دست از زور گوئی واشتلم بردارید والا شیرازه کشورشما پاشیده خواهدشد همانگونه که حکومت یزید پاشیده شد .
2- خطاب به دولت صهیونیستی
شما گمان نکنید که ایران شمارا نابود میکند شما خود بدست خود نابود خواهید شد ستمگری شما وتجاوز بی انتها روزی گریبان شمارا خواهد گرفت وما شاهد نابودی شما خواهیم بود همچون فرعون
3-سران کشورهای دیگر
ما بدوستی شما چشم نداریم تنها میان زورگویان وستمدیدگان خردمندانه عمل کنید میان مردم فلسطین واسرائیل ویا زور گوئی آمریکا وایران اسلامی بخرد خود مراجعه کنید
4-رهبران جمهوری اسلامی ایران
شما باندازه کافی قدرت خودرا درمنطقه ودر جهت کمک بمردم مظلوم نشان دادید دیگر بس است بکشور خود برگردید وبمردم خود بیاندیشید .ملت ما سخت گرفتار است ونیازمند کمک چراغی که بخانه رواست به مسجد حرام است .تنها درسایه یک ملت متحد وتوانمند میتوان دربرابر هرزورگوئی ایستاد.والسلام
گام های پیش رو
گام اول برای حل مشکلات اقتصادی
بنام خدا
ساده ترین وبی هزینه ترین اقدام برای بهبود درآمد دولت کاستن ازهزینه های زائد است به بخشی ازموارد یادشده اشاره میکنم.
1-در برخی از مناسبتها در طول سال سفره هائی با جیب بیت المال وخزانه ایجاد میشود واعوان وانصار صاحب مسند متنعم میگردند.بعنوان نمونه سفره های افطار در ریاست جمهوری ودفتر رهبری وقوه مقننه وسایر دستگاه ها ی دولتی وعمومی برپا میگردد وازخزانه وبیت المال یاران همراه شکمی جانانه سیر میکنند که اخیرا برخی ازیاران همیشگی ساز جدائی زده اند. آنچه قابل هضم نیست اینستکه این محافل بنام ملت برپا میشود اما دریغ ازاینکه نیازمندان برسرخوان خود حضور داشته باشند. مسوولان محترم بویژه روحانی کسوت این خاصه خرجیهارا دیگر ادامه ندهید.
2-همه مسوولان درهررده ازوسیله نقلیه دولتی وراننده ومحافظ به تعداد استفاده میکنند چرا؟ آیا درکشور امنیت نیست؟ طبق قول مقامات امنیتی چرا هست. وتازه مگر جان آنان مهمتر از جان مردم عادی است ؟ بیائید واینگونه هزینه هارا برچینیدو ازامکانات خودتان بهره برید
3-در مقاطع گوناگون هدایا میان خودمان تقسیم میکنیم.مگر چه گلی برسر ملت زده ایم که بهر مناسبت سکه ویا هدیه دیگری میدهیم؟ بیائید اینها را برچینید تا خزانه وبیت المال خالی نشود
4-برگزاری مراسم جشن ویا سوگواری ازسوی دولت چقدر هزینه بار میاورد؟ چرا باید برای هر امری دنبال کندن از خزانه وبیت المال هستیم؟ لااقل اگر مجبوریم اینهمه شاخه های غول پیکر گل در مراسم نیاوریم .از بیگانگان بیاموزیم که با شاخه گلی حضور خودرا در جمع سوگوار یا شادمان بهم میرسانند.
این گام هنوز ادامه دارد...
گام دوم برای حل مشکلات اقتصادی
بنام خدا
در گام اول حذف ریخت وپاشها مطرح شد در این گام ادغام دستگاههای موازی درنظام وحذف موارد زائد برای مثال:
1- گرچه جدائی ارتش وسپاه در قانون اساسی آمده است معذلک ازطریق فرماندهی واحد میتوان آندورا درآینده درهم ادغام نمود
2-ادغام تشکیلات امنیتی (ساس) در وزارت اطلاعات
3-حذف سیستم نظام وظیفه با وجود سازمان بسیج ویا ادغام دریکدیگر
4-ادغام دادستانی روحانیت در دادستانی کل
5-حذف شورای انقلاب فرهنگی وتقویت دو وزارتین آموزش عالی وبهداشت
6-حذف تشکیلات نظارتی شورای نگهبان وادغام در وزارت کشور
7-حذف وزارت دادگستری وحضور نماینده قوه قضائیه در هیات دولت وبرعکس
8-ادغام بانکهای دولتی حتی الامکان
9-حذف شورا های متعدد که منافی با اقتدار قوه مجریه است
وموارد دیگری که شما بیافزائید
گام سوم: اصلاح قوانین
بنام خدا
در گام اول ریخت وپاشها جمع میشود ودرگام دوم حذف وادغام صورت می پذیرد اما درگام سوم اصلاح قوانین در جهت یکسانی دستگاه های عمومی دولتی وتشکیلات وابسته برهبری
1-اعمال مقررا ت یکسان نسبت به همه دستگاه های دولتی عمومی ووابسته برهبری
2-دریافت مالیات از همه دستگاه های یادشده
3-یکسانی استخدام وپرداخت حقوق در تمامی دستگاه های یادشده
4-حذف همه امتیازات ومعافیت ها دردستگاه های یادشده
5-فروش اموال وواگذاری شرکتهای قابل امکان واگذاری به بخش خصوصی
6-عدم تعلق سودیا وجه دیگری به سپرده های اینگونه موسسات وتشکیلات در بانکها
7-تمرکزحسابهای بیت المال وخزانه در یک مکان
ومواردی که شما میتوانید بیافزائید
گام چهارم برای رونق اقتصادی
بنام خدا
در گام اول جمع ریخت وپاشهابود ودرگام دوم حذف وادغام تشکیلات دولتی وعمومی ودرگام سوم اصلاح قوانین واما این گام برای گسترش بخش خصوصی است
1- واگذاری هر بخشی ازدولت به بخش خصوصی درصورت امکان
2-امکان فوری صدور مجوزها برای ایجاد مشاغل
3-جلوگیری از ورود هرگونه قاچاق بکشور
4- ایجاد بازار آزاد ارزی که توسط مردم وصرافان اداره میگردد
5- آزادی ورود ارز برای تامین ارز بازار آزاد
6-ایجاد سندیکاها وتشکیلات صنفی در جهت حمایت از تولید ومصرف کننده
7-ایجاد فضای آزاد برای مشاغل واشتغال
8- ایجاد ارتباط مشاغل با دانشگاه ها
9-دریافت مایات از مصرف کنندگان بجای تولید
10-تبدیل همه سپرده های بانکی به قرض الحسنه واعطای تسهیلات با همان عنوان واحتساب نرخ تورم بجای سود
ومواردی دیگر که شما بیافزائید
انقلابیگری وفراتر از قانون اساسی
بنام خدا
برخی از مسوولان گهگاه اشاره میکنند که رهبری فراتر ازقانون اساسی است بویژه اخیرا نماینده قم درمجلس چند بار اینگونه مطرح کرده اند بنده سوالم اینستکه فراتر ازقانون اساسی یعنی چه؟ آیا کسی هست که بتواند قانون اساسی را تغییر ویا نسخ کند؟ پاسخ چیست؟ آیا سازمان ملل یا شورای امنیت یا ارگان دیگری در جهان ویا رهبری میتوانند قانون اساسی را تغییر ویا آنرا منسوخه کنند؟ هرگز
هیچ فرد یا ارگانی نمیتواند دست باین کار بزند چرا؟ چون شیوه تغییر دراصل177 قانون اساسی آمده است وآن ملت ایران است که میتواند درهمه پرسی موافقت خودرا با تغییر یا نسخ آن اعلام کند همانگونه که در سال 1357 انقلاب نمود و قانون اساسی مشروطیت را نسخ ودرسال1358 قانون اساسی جمهوری اسلامی را جایگزین نمود. بنابراین فراتر ازقانون اساسی تنها ملت ایران است نه شخص رهبری ویا ارگان دیگری.وبهتر است مسوولان در بیان مطلب دقت لازم را بنمایند .
اینک ممکن است گفته شود که رهبری بارها واخیرا به مساله انقلاب وانقلابیگری اشاره داشته اند وایشان رهبر انقلاب اسلامی اند ومیتوانند براین اساس اقدام کنند . بنده عرض میکنم داشتن روحیه انقلابی غیر از مساله قانون اساسی است این یک خصلت درمیان مردمان است که وجود آن بسیار پسندیده است و انقلابیگری بمعنای تخلف از قوانین نیست بلکه معنای دقیق انقلابیگری قانونمداری است و هدف از هر انقلابی رسیدن به نقطه تثبیت وقانون است والا شهر هرت است وهرکی بهرکی
بهمین خاطر در تمام اصول قانون اساسی حتی یکبار واژه انقلاب نیامده است .رهبری انقلابی امام راحل با تصویب قانون اساسی برهبری جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد ودیگر رهبر انقلاب درکار نیست مگر داشتن همان روحیه خاص که دقیقا قانونمداری را درپی دارد.
برای مثال کوبا چنددهه دارای قانون اساسی نبود وبصورت انقلابی عمل میشد ویا در لیبی ویا همین عربستان سعودی که حکومت برمدار تصمیمات سلاطین است.
در نهایت رهبری دردرون قانون اساسی است نه فراتر وانقلابیگری هم بمعنای قانونمداری است . البته اگر روزی مردم اکثریت قیام کنند آنگاه انقلابی دیگر برای برچیدن این نظام مطرح میگردد که امیدواریم مسئولان بدردهای مردم برسند تا چنین انقلابی پیش نیاید.
کتاب بلاگرها(Bloggers, book)
بلاگر: سایتی است که میتوان درآن وبلاگ ایجاد نمود
اولین بلاگرایرانی وبسایت پرشین بلاگ است یعنی اولین سرویس دهنده وبلاگ رایگان در کشور ایران
صورت کامل بلاگرها درزیر آمده است
سایتهای وبلاگدهی آغاز شده با عدد و A
بلاگرها یا سایتهای وبلاگدهی حروف B
بلاگرها یاسایتهای وبلاگدهی حروف C-F
بلاگرها یا سایتهای وبلاگدهی حروف G-J
بلاگرها یا سایتهای وبلاگدهی حروفK-M
بلاگرها یاسایتهای وبلاگدهی حروف N-Q
بلاگرها یاسایتهای وبلاگدهی حروفR-T
بلاگرها یاسایتهای وبلاگدهی حروف U-Z
» مشاهده ادامه مطلبمدیریت قوه قضاییه و صداوسیما با رهبری نیست
بنام خدا
رهبرمعظم جمهوری اسلامی دردیداراخیرشان با برخی از دانشجویان کشور مطالبی فرمودند که بخشی ازآن درباره مسوولیت رهبری بود که بنده قصددارم این بخش را تحلیل کنم.
رهبری در نقد دانشجویان از قوه قضائیه وصداوسیما صریحا اعلام داشتند که مدیریت اینها با ایشان نیست وقابل نقد نیز هستند والبته فرمودند که تنها مسوولیت نیروهای مسلح برعهده ایشان است.با توجه به این اعلام صریح که البته دقیقا منطبق با قانون اساسی است بهتر میتوانیم نقاط ضعف در قوای دیگر کشوررا بدست آوریم.برای پی بردن باین امر چهار اصل مسلم درقانون اساسی هست که هرگونه خدشه درآنها عملا مردمسالاری را زیر سوال میبرد.(اصول71و و88و76و113).
اصل 71 مجلس را قادر میسازد تا درهرزمینه ای قانون بگذراند واصل76 مجلس را قادر میسازد تا هرامری را درکشور مورد تفحص وتحقیق قرار دهد واصل88 هرنماینده میتواند درباره تمامی مسائی داخلی وخارجی اظهار نظر نمایدو بالاخره طبق اصل 113 رئیس جمهور میتوانددر مورد اجرای قانون اساسی بجز بخش نیروهای مسلح همه قوای دیگررا نظارت کند. اگر ما دراجرای این اصول خللی ببینیم باید گفت قدرت ظاهر یا پنهان دیگری هست که مانع ازاجرای این اصول مربوط به مردمسالاری است.
یک:زمانی مجلس درباره قانون مطبوعات وارد بحث شد اما با دریافت نامه ای از دفتر رهبری آن قانون متوقف گردید
دو:زمانی نماینده ای درباره حسابهای قوه قضائیه اظهار نظر کرد اما شبانه درصدد بازداشت او شدند
سه:درمواردی مجلس خواهان تحقیق در بخشی از زیر مجموعه رهبری بود که بدلیل عدم پاسخگوئی آنها اقدامی نشد
چهار:وبالاخره رئیس جمهور ازاختیار خوددر اجرای قانون اساسی در قوای دیگر با استناد به تفسیر شورای نگهبان محروم گردید
با توجه بموارد یادشده آشکار است که نه رئیس جمهورنه نماینده مجلس ونه خود مجلس که همگی نماد مردمسالاری هستند دربرابر قدرتی آشکار ویا پنهان نمیتوانند اقدامی کنند بویژه که این نمادها خود درچارچوب محدودیتهای شورای نگهبان انتخاب شده اند وباز قادر به انجام وظیفه نیستند.
اینک بازگردیم به فرمایش رهبری که فرمودند تنها مدیریت نیروهای مسلح با ایشان است.اما تاکنون چه کسی قوه قضائیه ویا صدا وسیما را توانسته نقد کند ویا مورد تحقیق قرار دهد .چون باقدرت زیر مجموعه رهبری مواجهند.دراینجا دو پاسخ میتوان یافت یکی اینکه برخی ازنمایندگان ویا رئیس جمهور ووزیران خود سانسوری میکنند ومایل نیستند وارد این حریم شوند بهر دلیلی یا شرعا ویا حفظ منافع شخصی ویا اینکه نگران سرنوشت خود هستند ووارد این حریم نمیشوند . در هردو حال سخنان رهبری فصل الخطاب است وبجز درامر نیروهای مسلح(صرفا ارتش وسپاه) مجلس ونمایندگان وقوه مجریه ورسانه ها میتوانند سایر موارد را قطعا مورد اظهار نظر نقد وتحقیق قرار دهند و مسوولان این بخشها نمیتوانند بدلیل وابستگی برهبری از پاسخگوئی فرار کنند .
اینک زمان عمل وآزمون است وببینیم چه خواهدشد.
رهبر معظم انقلاب: مدیریت قوه قضاییه و صداوسیما با رهبری نیست http://www.entekhab.ir/fa/news/411004
ناصرخان وملت طرفدار مظلوم
بنام خدا
ناصر ملک مطیعی بازیگر شناخته شده پیش از انقلاب اسلامی بود او با نقشهای گوناگون مردمان آن دوران را در سینماها گردهم میاورد اگرچه وی درمیان فرهیختگان آن زمان چندان مقبول نبود. پس ازانقلاب علاقه خودرا بهمراه برخی ازیارانش برای بازگشت به صحنه سینما نشان داد وحتی با موافقت فیلمی بنام برزخی ها ساخت ولی در وزارت ارشاد گرفتار توقف شد ودیگر اجازه فعالیت داده نشد .دوباردر برنامه تلویزیونی ازاو دعوت شد وبرنامه ای باحضور وی تهیه شد ولی بهنگام پخش بخش مربوط بوی را حذف کردند . مردی که در عصر خودش یگانه بود پس از انقلاب گوشه عزلت گزید ودیگر ادعائی نکرد اما مردم شاهد مظلومیت او وستمی که براو رفت بودند ولذا مترصد بودند تا ازناصر خان بنوعی تجلیل کنند وزمان آن فرارسید ومرگ اورا دربر گرفت آنگاه مردم طرفدار مظلوم صمیمانه پیکر اورا تا آرامگاهش بدرقه کردند . واو با نام نیک در دلها ماند .اگر او پس ازانقلاب گوشه گرفته بود وحضوری پیدا نمیکرد شاید مرگ او دریک خط اعلام وتمام میشد اما برخورد نابخردانه مسوولان با او برای او مظلومیتی ایجاد کرد که حقا شایسته تجلیل گردید و خوشا بحال ملتی که طرفدار مظلوم است اگرچه آن مظلوم به کیش او نباشد.