مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه تهران
تاریخ دفاع : 1391/06/29
اساتید راهنما : طهمورث حسنقلی پور
اساتید مشاور : سعید شیرکوند
اساتید داور : حسین صفری
مشاهده سایر پایان نامه های هادی فهیم زاده
صنعت بیمه یکی از شاخص های توسعه یافتگی و از جمله بنیادی ترین نهادهای اقتصادی در میان ارکان نظام یافته مالی اقتصادی مطرح و پشتیبان فعالیت دیگر نهادهاست. از آنجا که شرکت ها بسوی شرکت های برون گرا و مشتری محور پیش می روند نیاز به شناخت نیاز های بیمه گذاران و خواسته های آنها برای کسب موقعیت رقابتی در بین سایر شرکت های بیمه ای بیش از پیش احساس می شود. در این تحقیق سعی بر شناسایی عوامل تاثیرگذار در تصمیم خرید بیمه گذاران گروهی شده است. شناسایی این عوامل به شرکت های بیمه کمک می کند تا بر روی توسعه توانمندی های خوددر بهبود این عوامل متمرکز شوند.
از آنجا که هدف از این تحقیق توصیف شرایط و پدیده های مورد بررسی، به منظور شناخت بیشتر شرایط موجود و یاری رساندن به فرآیند تصمیم گیری می باشد، این تحقیق را براساس چگونگی بدست آوردن داده های مورد نظر می توان در زمره تحقیق توصیفی به شمار آورد و چون داده های مورد نظر از طریق نمونه گیری از جامعه برای بررسی توزیع ویژگی های جامعه آماری انجام می شود این تحقیق از شاخه پیمایشی بوده که به شیوه مقطعی صورت می پذیرد.
در تحقیق حاضر محقق پس از تهیه طرح تحقیق اقدام به مطالعه و جمع آوری ادبیات موضوع نمود. انجام چند مرحله مطالعه منابع گوناگون به شکل دهی مدلی مفهومی انجامید. پرسشنامه ای نیز برای اندازه گیری متغییرها در بین نمونه آماری تعیین شده طراحی گردید و پس از استخراج داده ها، تحلیل و نتیجهگیری صورت گرفت.
نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که عدم انطباق مثبت بصورت غیر مستقیم از طریق متغیرهای رضایتمندی بیمه گذاران و کیفیت خدمات بر خرید مجدد و ارتباط دهان به دهان مثبت تاثیر می گذارد.