ارزیابی عملکرد آموزش عالی بامعیارهای ارزشی مدنظر رهبرانقلاب و معیارهای کلاسیک با استفاده از روش ارزیابی متوازن
1394/09/19 11:36:51
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : پیام نور
تاریخ دفاع : 0391/11/27
اساتید راهنما : دکتر میرزاحسن حسینی
اساتید مشاور : دکتر امینی
اساتید داور : دکتر علی ربیعی
مشاهده سایر پایان نامه های مهدی امیرزاده
اهميت وجودارزيابي ونظارت صحيح ازآنجايي بيشتراحساس مي شودكه تبعات نبودآن وياضعيف بودن آن درك شود.بانگاهي به وضعيت موجودبسياري ازسازمانهاي دولتي وشركتهاي خصوصي وبررسي عملكردها ونتايج مثبت ومنفي آنهامي بينيم كه درجايي كه نگاه به گذشته عملكردي به طورجدي وفعال دنبال شده است ،حركت درمسيرپيش روي نيزبسياراميدوارانه تروموفق تربوده است.علاوه بردلايل كلي ارزيابي،بانگاهي به شخصيت وخلقت انسان واينكه امكان طغيان نفس وسوء استفاده درجايي كه احساس نظارت صحيح نباشد بيشتراست ، ضرورت توسعه اين نگاه به صورت علمي دركشورباتوجه به وضعيت كنوني سيسم هاي مديريتي واداري بيشتردرك خواهد شد.خلاء وجود روشهاي علمي ارزيابي عملكرد مبتني برمعيارهاي كلاسيك وارزشي بومي دركنارهم دليل اصلي انجام اين تحقيق شد.دراين تحقيق علاوه برنگاه علمي وتخصصي ومعيارهاي مربوط به آن در مقوله ارزيابي عملكرد،نگاه ارزشي واسلامي مبتني برمعيارهاي رهبري كه باتوجه به شرايط وموقعيت استراتژيك داخلي وخارجي نظام مطرح شده اند به صورت تركيبي درمدل ارزيابي متوازن گردآوري شده است ومدل مبتني براين روش بومي سازي شده والگوي نهايي ارائه گرديده است.ساختارنهايي مدل بانظرسنجي ازنخبگان مورد ﺗﺄئيدقرارگرفت ودريك نمونه انتخابي ساختارنهائي مدل مورد ارزيابي وﺗﺄئيد قرارگرفت.