مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : شهیدرجایی تهران
تاریخ دفاع : 1393/06/31
اساتید راهنما : دکترجوادبهشتیان
اساتید مشاور : دکتراشرف السادات شکرباغانی
اساتید داور : دکترعابدبدریان-دکترمعصومه قلخانی
مشاهده سایر پایان نامه های مصطفی عباسی
هدف از انجام این پژوهش، بررسی روشهای بهبودکیفیت یاددهی-یادگیری شیمی(مبحث ساختاراتم) ازطریق نقشه های مفهومی وسنجش تأثیر متغیر مستقل"روش تدریس مبتنی بر استفاده از نقشه¬های مفهومی"بر متغیر وابسته "وضعیت تحصیلی دانش¬آموزان در مبحث ساختاراتم " می باشد.این پژوهش از نوع کاربردي است زيرا به بررسي تأثير يك روش تدریس بر میزان یادگیری مبحث ساختار اتم دانش¬آموزان سال دوم دبیرستان كه مي‌تواند مورد استفاده دبیران شیمی قرار گيرد، مي‌پردازد. جامعه آماری شامل کلیه دانش¬آموزان پایه دوم دبیرستان شهرستانهای شیرازوتهران که در سال تحصیلی 93-92 در رشته علوم تجربی مشغول به تحصیل بودند و نمونه شامل 4 کلاس 30 نفره از پایه دوم دبیرستان، كه به طور تصادفی، دو کلاس به عنوان گروه آزمایش و دو کلاس به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند.روش¬های گردآوری داده¬ها در دو مرحله مطالعه كتابخانه‌اي و ميداني انجام شده است.