
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : پیام نور تهران غرب
تاریخ دفاع : 1394/08/26
اساتید راهنما : جناب اقای دکتر کریمی
اساتید مشاور : جناب اقای دکتر دانایی
اساتید داور : جناب اقای دکتر محمودی
مشاهده سایر پایان نامه های لیلا اسدالهی
تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر سیاست بکارگیری گرایش به استراتژی بازار بر نوآوری و عملکرد سازمان به انجام رسیده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش در زمره تحقیقات توصیفی – پیمایشی قرار گرفته است. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه مدیران ، سرپرستان و کارشناسان شرکت لبنیاتی سوتچی لر به تعداد 60 نفر بوده است. به علت کوچک بودن جامعه آماری در این پژوهش کل جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده است. ابزار گردآوری در این پژوهش ، پرسشنامه استاندارد بوده ، که پایایی این پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 978/0 تایید شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار مدلسازی معادلات ساختاری Smart PLS استفاده گردید. نتايج پژوهش حاکی از آن است که گرایش به استراتژی و گرایش به بازار بر عملکرد سازمان تاثیر معنی داری دارند ، در حالی که گرایش به بازار تاثیر قوی تری بر عملکرد دارد.همچنین نتایج نشان دهنده تاثیر معنی دار گرایش به استراتژی و بازار بر نوآوری می باشد.نهایتا نتایج نشان دهنده تاثیر مثبت و معنی داری نوآوری بر عملکرد می باشد.
واژه های کلیدی: گرایش به استراتژی ، گرایش به بازار ، نوآوری ، عملکرد سازمان