مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه شیراز
تاریخ دفاع : 1386/12/20
اساتید راهنما : دکتر جعفر جهانی
اساتید مشاور : دکتر پرویز ساکتی- دکتر سیامک سامانی
اساتید داور : دکتر کوشکی
مشاهده سایر پایان نامه های فرشاد عامری فر
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدرسه از دیـدگاه مـدیران و دبیـران مـدارس متوسطه شهر شیراز بوده است. نمونه پژوهش شامل 300نفر از مدیران و دبیران زن و مـرد مـدارس متوسـطه میباشد )سال تحصیلی (85-86که با روش نمونه گیري تصادفی سهمیه اي انتخـاب شـده انـد. بـراي گـردآوري اطلاعات از دو مقیاس فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدرسه استفاده شد. روایی و پایایی ابزارها از طریق محاسـبه ضریب همبستگی هر یک از ابعاد با نمره کل مقیاس، از طریق تحلیل گویه و آلفاي کرنباخ بدسـت آمـد. نتـایج پژوهش عبارتند از: -1رابطه معنی داري بین فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدرسه وجود دارد. -2رابطه معنی داري بین مؤلفه هاي فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدرسه وجود دارد. -3از میان مؤلفه هاي فرهنگ سازمانی، مؤلفه توجه به تیم و شبکه کاري و مؤلفه توجه به پیشرفت، به طـور معنی داري پیش بینی کننده اثربخشی مدرسه هستند. -4از دیدگاه مدیران مدارس متوسطه، مؤلفه توجه به تیم و شبکه کاري و مؤلفه توجه به پیشرفت بـه طـور معنی داري پیش بینی کننده اثربخشی مدرسه هستند. -5از دیدگاه دبیران مدارس متوسطه، مؤلفه توجه به تیم و شبکه کاري و مؤلفـه توجـه بـه هـدف بـه طـور معنی داري پیش بینی کننده اثربخشی مدرسه هستند. -6تفاوت معنی داري میان دیدگاه مدیران و دبیران در مورد رابطه بین فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدرسه وجود ندارد