بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدرسه از دیدگاه مدیران و دبیران مدارس متوسطه شهر شیراز
1394/10/13 18:18:16
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه شیراز
تاریخ دفاع : 1386/12/20
اساتید راهنما : دکتر جعفر جهانی
اساتید مشاور : دکتر پرویز ساکتی- دکتر سیامک سامانی
اساتید داور : دکتر کوشکی
مشاهده سایر پایان نامه های فرشاد عامری فر
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدرسه از دیـدگاه مـدیران و دبیـران مـدارس
متوسطه شهر شیراز بوده است. نمونه پژوهش شامل 300نفر از مدیران و دبیران زن و مـرد مـدارس متوسـطه
میباشد )سال تحصیلی (85-86که با روش نمونه گیري تصادفی سهمیه اي انتخـاب شـده انـد. بـراي گـردآوري
اطلاعات از دو مقیاس فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدرسه استفاده شد. روایی و پایایی ابزارها از طریق محاسـبه
ضریب همبستگی هر یک از ابعاد با نمره کل مقیاس، از طریق تحلیل گویه و آلفاي کرنباخ بدسـت آمـد. نتـایج
پژوهش عبارتند از:
-1رابطه معنی داري بین فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدرسه وجود دارد.
-2رابطه معنی داري بین مؤلفه هاي فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدرسه وجود دارد.
-3از میان مؤلفه هاي فرهنگ سازمانی، مؤلفه توجه به تیم و شبکه کاري و مؤلفه توجه به پیشرفت، به طـور
معنی داري پیش بینی کننده اثربخشی مدرسه هستند.
-4از دیدگاه مدیران مدارس متوسطه، مؤلفه توجه به تیم و شبکه کاري و مؤلفه توجه به پیشرفت بـه طـور
معنی داري پیش بینی کننده اثربخشی مدرسه هستند.
-5از دیدگاه دبیران مدارس متوسطه، مؤلفه توجه به تیم و شبکه کاري و مؤلفـه توجـه بـه هـدف بـه طـور
معنی داري پیش بینی کننده اثربخشی مدرسه هستند.
-6تفاوت معنی داري میان دیدگاه مدیران و دبیران در مورد رابطه بین فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدرسه
وجود ندارد