چالش های پیش روی بانک های خصوصی جهت دستیابی به مزیت رقابتی پایدار(مطالعه موردی بانک صادرات کرمانشاه)
1394/12/23 12:59:50
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
تاریخ دفاع : 1394/11/09
اساتید راهنما : فرشید نمامیان
اساتید مشاور :
اساتید داور : دکتر سیدرضا حسنی و خانم دکتر زهرا فرشاد فر
مشاهده سایر پایان نامه های حسین مقدسی نیا
مزیت رقابتی شامل مجموعه ای از توانمندی های شرکت است که همواره شرکت را به نشان دادن عملکرد بهتر از رقبا قادر می سازد. و پایدار بودن این مزایا در گرو این است که قابل کپی برداری توسط رقبا نباشند. امروزه با به کار گیری استراتژی های متنوع بازاریابی از سوی بانک ها رقابت در عرصه صنعت بانکداری پیچده و دشوار شده و مزیت رقابتی بانک ها به شدت از سوی رقبا تهدید می شوند. از زمان مایکل پورتر تا کنون نظرات گوناگونی پیرامون مزیت رقابتی پایدار ارائه گردیده، این پژوهش مزیت رقابتی پایدار در بانک صادرات کرمانشاه را بر اساس رویکرد دیوید سون بررسی می کند. هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر مزیت رقابتی در بانک های خصوصی (بانک صادرات کرمانشاه) و مقایسه این عوامل با یکدیگر است.به عبارت دیگر شناسایی سازه های تاثیر گذار بر مزیت رقابتی بانک های خصوصی و همچنین رتبه بندی این سازه ها جهت افزایش مزیت رقابتی در بین بانک های خصوصی می باشد این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی ، پیمایشی می باشد. جمع آوری اطلاعات و داده ها از مطالعات کتابخانه ای و توزیع پرسشنامه به انجام رسیده، که پایایی آن بوسیله معیار آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت نمونه گیری به روش تصادفی ساده صورت گرفته است و پاسخ گویان به سوالات کارکنان صف و ستاد بانک صادرات کرمانشاه بود ه اند. اطلاعات به دست آمده به وسیله نرم افزار spss و Amosو از طریق آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت یافته های این پژوهش نشان می دهند که رابطه مثبت و معنا داری بین، برند، سهم بازار، شایستگی های برتر، دارایی های برتر و ارتباطات برتر با مزیت رقابتی پایدار در بانک صادرات کرمانشاه وجود دارد.
واژه های کلیدی: بانک خصوصی، دارایی های برتر، کیفیت خدمات، رویکرد دیویدسون، مزیت رقابتی پایدار.