مقطع : کارشناسی
دانشگاه : دانشگاه پیام نور علی آبادکتول
تاریخ دفاع : 1392/02/20
اساتید راهنما : هاجرمزیدی
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های هاجر مزیدی
گردشگری به عنوان یک صنعت نوین خدماتی،وسیله ی ارتباط بین ملل و اقوام گوناگون درجهان و آشنایی مردم عالم بایکدیگرموردتوجه همگان قرارگرفته است.درایران نیزباتوجه به سرمایه های غنی تاریخی و فرهنگی و جاذبه های بی شمارطبیعی باید بیش ازگذشته بدان توجه شودو آن را اهرمی مناسب برای انتقال زیبایی های میراث گران سنگ تاریخی و معنوی ایران زمین دانست. ازاین رو تبلیغات به عنوان ابزاری سودمندبه منظورتوسعه گردشگری به صورت حرفه ای موردتوجه قرارگرفته، زیرا تبلیغ موفق ارزش های فرهنگی و گردشگری کشوربرای جهان امروزکه بیش ازهردوره دیگرتشنه آشنایی با جذابیت های تاریخی، طبیعی،فرهنگی و معنوی جامعه ماست،بسیاراثربخش خواهدبود.ازآنجا که گردشگری بخشی ازساختارتولید اقتصادی است وتوسعه گردشگری وتبلیغات پیوندتنگاتنگی بایکدیگردارند،تبلیغات میتوانددرگسترش تولیدودرآمدو ایجاداشتغال نقش مهم واساسی داشته باشد،که توجه ویژه به آن موجب موفقیت بین المللی دررقابت ها و سبقتهای جهانگردی و بازاریابی، خواهدبود. دراین پایان نامه به بررسی نقش تبلیغات درتوسعه گردشگری، ازجمله تاثیررسانه هاو ابزارهای تبلیغاتی استفاده شده در صنعت گردشگری، و شناسایی ابزارمناسب جهت استفاده درصنعت گردشگری پرداخته می شود.به همين منظور گردآوری اطلاعات آن ازطریق مطالعات كتابخانه اي وبررسي اسنادو مدارك،ديدگاهها و همچنين سايت هاي الكترونيكي صورت گرفته است.