بررسی وشناسایی الگوهای بازاریابی اکوتوریسم دراستان گلستان(مطالعه موردی:شهرگرگان)
1395/01/19 10:20:47
مقطع : کارشناسی
دانشگاه : دانشگاه پیام نورعلی آبادکتول
تاریخ دفاع : 1394/06/30
اساتید راهنما : هاجرمزیدی
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های هاجر مزیدی
امروزه گردشگری اکوتوریسم فعالیتهای متنوعی را دربر می گیرد که براساس آن، با تدارک دیدن امکانات لازم و اتخاذرویکردهای بازاریابی میتوان این نوع از گردشگری را در ایران، به ویژه استان گلستان،توسعه داد.باوجوداهمیت این مهم،تا کنون هیچگونه تحقیق جدی در این خصوص در استان مذکور انجام نپذیرفته است. از آنجا که گردشگری اکوتوریسم، مبحثی نو درصنعت گردشگری ایران و استان گلستان است، لذا مسئله اصلی، نحوه ی استفاده مناسب از این فرصتهاوقابلیتهاازدیدگاه بازاریابی است. با عنایت به مطالب فوق، در این پایان نامه تلاش شده است تا ضمن مروری بر گردشگری اکوتوریسم بتوان به بررسی دیدگاه گردشگران داخلی درزمینه ی آمیزه ی بازاریابی گردشگری اکوتوریسم و توسعه ی الگوی مناسبی در این خصوص در استان گلستان پرداخت.پژوهش حاضر از نظر روش از نوع توصیفی- پیمایشی است و جهت گردآوری داده ها از منابع اطلاعاتی ثانویه و اولیه استفاده شده است. جامعه ی هدف گردشگران داخلی هستندکه شهرگرگان را به عنوان مقصدگردشگری اکوتوریسم انتخاب کرده اند. برهمین اساس، پرسشنامه ای مبتنی بر ویژگی های شخصی و رفتاری و همچنین آمیزه ی بازاریابی گردشگری اکوتوریسم طراحی شده است. سپس با استفاده از آزمون های مختلف کولموگروف اسمیرنوف، دوجمله ای، تی یک نمونه ای و فریدمن هر یک از عناصرآمیزه بازاریابی گردشگری اکوتوریسم تحلیل شد. به طورکلی نتایج حاصل از آزمون فریدمن برمبنای اولویت نه"پی" بیانگر آن است که در مورد عناصر تبلیغات،مشارکت،برنامه ریزی،مکان ضعف وجود دارد. همچنین بر اساس یافته ها، یک الگوی ریاضی توسعه داده شد.