تاثیر خصوصیات کارآفرین وبازارگرایی برتوسعه وتداوم کسب وکارازطریق متغیر بازاریابی کارآفرینانه (شرکتهای داروسازی استان تهران)
1395/02/05 11:20:01
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات شهرقدس
تاریخ دفاع : 1394/11/14
اساتید راهنما : رکتر غلامرضا کوزه گر
اساتید مشاور : دکتر الهام فرید چهر
اساتید داور : دکتر مهدی ابراهیمی مقدم
مشاهده سایر پایان نامه های علی برخورداری
هر ساله تعداد زیادي اختراع و حق امتیاز به ثبت می رسد لیکن تنها تعداد کمی از بین آنها تجاري سازي شده و از بین آنها نیز تعداد محدودي در بازار موفق هستند. درمقابل نیز شرکتها و کسب و کارهاي موفقی هستند که بدون نوآوري فن آورانه و با تکیه بر بصیرت و بینش متکی بر غناي اطلاعاتی خود در مورد تغییرات در بازار بنحو موفقیت آمیزي فعالیت می نمایند.در چنین عصری شرکت های داروسازی به دلیل ماهیت خاص محصولات وبازارمخصوص خود بعد از اخذ مجوز تولید محصولات جدید برای معرفی به بازار دچار مشکلات متعددی می باشندکه در این تحقیق هدف این است که ایا میتوان با تکیه بر شیوه های بازار یابی کار آفرینانه محصولات جدید این شرکت ها را به بازار معرفی کرد یا خیر .
جهت پاسخگویی به سوالات پرسشنامه افرادمنتخب شامل مدیران،کارآفرینان،کارشناسان سرپرستان ومدیران واحدهای تحقیق وتوسعه،فروش وبازرگانی شرکت های داروسازی استان تهران می باشند.
جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه مجازی استاندارداستفاده شده که روایی ان به صورت کسب نظرات اساتید وخبرگان وپایای ان توسط آلفای کرونباخ تایید گردیده است تحلیل داده های آماری به صورت توصیفی و استنباطی صورت گرفته. در بخش توصیفی از جداول و نمودارهایی که حاوی میانگین، فراوانی، درصد تجمعی و.... استفاده خواهد شد و در بخش استنباطی از آزمون¬های میانگین، همبستگی، رگرسیون و از روش مدل¬سازی معادلات ساختاری (SEM)، استفاده می¬شود. در این مطالعه از نرم¬افزار PLS و SPSS برای تحلیل داده¬های کمّی استفاده شده است.