بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) از طریق متغیر های میانجی نگرش شغلی و نوآوری در شرکت زامیاد
1395/02/11 08:07:37

مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : علوم تحقیقات تهران (شهرقدس)
تاریخ دفاع : 1394/06/30
اساتید راهنما : آقای دکتر غلامرضا کوزه گر
اساتید مشاور : خانم دکتر الهام فرید چهر
اساتید داور : آقای دکتر نادر غریب نواز
مشاهده سایر پایان نامه های محمد بخشی شایق
"مدیریت ارتباط با مشتری" از مفاهیمی است که در چند سال اخیر توجه بسیاری از دانشگاهیان و اهالی کسب و کار را به خود جلب کرده است. سازمان ها تشخیص داده اند که مشتریان مهم ترین دارایی آنها محسوب می شوند و بنابراین به روابط با مشتریان به عنوان تعاملاتی سودمند می نگرند که نیازمند مدیریت صحیح است. در این میان، اجراي يك فناوري سازماني نظير مدیریت ارتباط با مشتری نيازمند تغيير در فرهنگ سازماني است. به علاوه، نوع فرهنگ سازمانی نیز می تواند بر نوع نگرش و رفتار سازمانی کارکنان تاثیر قابل ملاحظه ای داشته باشد . لذا با توجه به مطالبی که عنوان گردید هدف از پژوهش حاضر شناسایی تاثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری از طریق متغیر های میانجی نگرش شغلی و نوآوری در شرکت زامیاد می باشد. روش تحقیق حاضر بر مبنای هدف از نوع کاربردی، از حیث روش به دست آوردن داده ها از نوع توصیفی- همبستگی و از نظر نوع گرد آوری داده ها از نوع کمی و با استفاده از پرسشنامه می باشد. نمونه آماری متشکل از 123نفر از مدیران و پرسنل خبره شرکت زامیاد می باشد. همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار spss وSmart PLS صورت گرفت. نتایج این پژوهش حاکی از این است که فرهنگ سازمانی از طریق متغیر های میانجی نگرش شغلی و نوآوری تاثیر غیر مستقیمی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری دارد.
واژگان کلیدی : فرهنگ سازمانی ، مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) ، نگرش شغلی ، نوآوری