مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما :
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های ابراهیم آریانی
چكيده: این پژوهش به‌منظور بررسی نقش سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) در حرفه¬گرایی و انگیزش نسبت به شغل کارکنان اداره آموزش و پرورش انجام گرفت. روش پژوهش از نظر راهبرد اصلی: کمی؛ از نظر هدف: کاربردی؛ از نظر راهکار اجرایی: میدانی؛ از نظر تکنیک تحلیلی: توصیفی _ مقایسه¬ای بود. جامعه‌ی آماری این پژوهش را تمامی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهین¬دژ در سال تحصیلی 1395-1394 تشکیل می‌داد. روش نمونه‌گیری از نوع اتفاقی بود. حجم نمونه با توجّه به مدل کرجسی ¬_ مورگان، با در نظر گرفتن خطای 05/0 = α 120 نفر در نظر گرفته شد که 116 پرسشنامه قابل تحلیل بود. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌ی سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) (با پایایی 89/0 = α)، پرسشنامه‌ی حرفه¬گرایی (با پایایی 93/0 = α) و پرسشنامه‌ی انگیزش نسبت به شغل لوداهل کیچنر (با پایایی 92/0 = α) در قالب شش مؤلفه‌ی علاقه فرد به شغل (با پایایی 85/0 = α)، اهمیت شغل (با پایایی 72/0 = α)، رضایت شغلی (با پایایی 62/0 = α)، خودباوری (با پایایی 70/0 = α)، مسئولیت پذیری و خودکنترلی استفاده شد. داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از آزمون‌های آماری آلفای کرونباخ، کولموگروف اسمیرنف تک نمونه¬ای، آنالیز واریانس چند متغیره و آزمون t دو گروهی مستقل تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که تأثیر تعامل بین جنسیت و کاربست سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) بر حرفه گرایی (54/1= (114,1),F 05/0<12/0= ) و انگیزش نسبت به شغل (73/0= (114,1),F 05/0<73/0= ) کارکنان معنی‌دار نیست. اما تأثیر جداگانه‌ی کاربست سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) بر قابلیت حرفه گرایی (90/3= (114,1),F 01/0>00/0= ) و انگیزش نسبت به شغل (06/4= (114,1),F 01/0>00/0= ) کارکنان معنی‌دار است. همچنین بین کارکنان زن و مرد از نظر حرفه¬گرایی (05/0<09/0=P) و انگیزش نسبت به شغل (05/0<55/0=P) تفاوت معنی¬دار وجود ندارد. ولی بین کارکنان با سوابق خدمت مختلف از نظر حرفه¬گرایی (05/0>02/0=P)، تفاوت معنی¬دار وجود دارد. كليد واژه¬ها: سیستم اطلاعات مدیریت (MIS)، حرفه¬گرایی، انگیزش نسبت به شغل، کارکنان آموزش و پرورش