مقطع : دانشجوی کارشناسی ارشد
دانشگاه : آزاد اسلامی فیروزکوه
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : باقر باقریان کاسگری
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های باقر باقریان کاسگری
چکیده امروزه گردشگری به صورت یکی از مهم ترین نیرو های محرک توسعه اقتصادی در بسیاری از کشور های جهان در امده است ، اما هنوز این صنعت در ایران به جایگاه خود دست نیافته و همچنان صنعت نفت به عنوان اولین صنعت در جهت توسعه ی اقتصادی مطرح می شود. صنعت گردشگری در کشور باستانی و زیبای ایران ریشه در فرهنگ ، آداب و رسوم کهن آن دارد . ایرانیان از دیر باز به صنعت مهمان نوازی شهرت دارند . این صنعت در ایران از لحاظ تقاضــا محدودیت ندارد ، رشد اقتصادی و بهبود سطح کیفیت زندگی ، بالا بودن میزان سهم جوانان در جمعیت ایران ، تقاضای وسیعی را برای صنعت گردشگری کشور ایجاد نموده است . ایجاد برند در صنعت گردشگری برای همه کشورهای دنیا بسیار اهمیت دارد. برخی کشورها مثل ترکیه، استرالیا، هندوستان، مالزی، تایلند، چین و بنگلادش هرکدام تاکنون میلیون‌ها دلار برای ساخت یک برند ملی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. هدف بازاریابی مقصد گردشگری،افزایش آگاهی گردشگران ازمقصد مورد نظر از طریق ایجاد برند، منحصر بفرد می باشد. هدف از این پژوهش بررسی عوامل بازاریابی موثر بر مدیریت برند گردشگری ایران است. جامعه آماری این پژوهش کلیه گردشگران داخلی شهر اصفهان بودند که 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند که تعداد 372 پرسشنامه در نهایت مورد تحلیل قرار گرفت. ابزار پژوهشی این پژوهش پرسشنامه‌ی استاندارد بوده است.روش تحقیق، پیمایشی (زمینه یابی و اکتشافی)، توصیفی، تحلیلی، مبتنی بر پرسشنامه است. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات از طریق ضریب همبستگی پیرسون و آزمون کالمو گروف اسیمرونف و روش های آماری مناسب که از نرم افزار SPSS استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد که ،تمامی متغیرها قیمت،محصول،هویت برند به صورت مستقیم بر عوامل بازاریابی اثر گذار بودند. کلمات کلیدی صنعت گردشگری -گردشگر - عوامل بازاریابی-اصفهان- مدیریت برند گردشگر