بررسی تاثیر عوامل داخلی بر رفتار خرید آنی در بین مشتریان محصولات آرایشی و بهداشتی مراکز تجاری شهر تهران
1395/03/12 09:35:34
مقطع : دانشجوی کارشناسی ارشد
دانشگاه : آزاد اسلامی فیروزکوه
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : باقر باقریان کاسگری
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های باقر باقریان کاسگری
چکیده
تحقیق علمی دربارة مصرف کننده همزمان با گسترش بازاریابی توسعه یافته است، و از میان جنبههای فرایند بازاریابی به طور خاص، بر روی رفتار مصرف¬کننده تمرکز دارد. از مباحثی که امروزه از مهمترین مباحث در حوزة رفتار مصرف کننده به شمار می¬رود، رفتار خرید آنی است. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی ویژگی-های فردی مصرف¬کنندگان بر رفتار خرید آنی می¬باشد. روش تحقیق حاضر از نوع هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش از جمله پژوهش¬های توصیفی-پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر مصرف-کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی مراکز تجاری شهر تهران می¬باشد. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، محقق با استفاده از فرمول کوکران جامعه نامحدود حجم نمونه را برابر با 384 نفر در نظر گرفته است. محقق از روش نمونه¬گیری تصادفی خوشه¬ای برای انتخاب نمونه تحقیقاتی استفاده نموده است. برای جمع آوری داده¬ها از پرسشنامه استاندارد آنانت و آنشول (2014) در این پژوهش استفاده شده است که روایی آن توسط استاد راهنما مورد تأیید واقع شد و همچنین پایایی آن نیز توسط آلفای کرونباخ به تأیید رسید. برای تجزیه و تحلیل داده¬های گردآوری شده از نرم افزار SmartPls در پژوهش حاضر استفاده شده است. در این پژوهش ویژگی¬های فردی شامل (گرایش به خرید آنی، شخصیت، فرهنگ، مادی¬گرایی، گرایش به خرید لذت جویانه) در نظر گرفته شده است. نتایج به دست آمده گویای این است که تنها گرایش به خرید آنی ویژگی تأثیرگذار بر رفتار خرید آنی نمی¬باشد و بقیه موارد ویژگی تأثیرگذار بر رفتار خرید آنی می¬باشند.
کلمات کلیدی: ویژگی¬های فردی، رفتار خرید آنی، شخصیت، فرهنگ، گرایش به خرید آنی،
مادی گرایی، گرایش به خرید لذت جویانه