بررسي وضعيت خدمت رساني در كميته امداد امام خميني (ره) استان تهران بر اساس تئوري خادميت
1395/03/12 11:45:29
مقطع : دانشجوی کارشناسی ارشد
دانشگاه : آزاد اسلامی فیروزکوه
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : باقر باقریان كاسگری
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های باقر باقریان کاسگری
چکیده:
در جوامع خدمتگزار، بهواسطة وجود حس نوعدوستي، سازمانها تمايل دارند كه تأثير مثبتي بر جامعه داشته باشند. آنها بهگونهاي تلاش ميكنند تا در قبال جامعه مسئول باشند ؛ اعتماد عامه را افزايش دهند ؛ از شيوههايي براي انجام امور استفاده كنند كه منعكس كنندة ارزشهاي اساسي جامعه نظير صداقت، اخلاقيات ، عدالت و احترام باشد.در هر نظام خدمت رسانی دو جزء اصلي وجود دارد كه در قالب اصيل ( خدمت گيرنده ) و وكيل ( خدمت دهنده ) تعريف مي شوند.
امروزه کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از ارکان اصلی ارائه خدمات به شهروندان نیازمند می باشد. هدف این تحقیق بررسی وضعیت خدمت رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گرداوری داده ها توصیفی همبستگی می باشد.جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره)و شهروندان است. تعداد نمونه آماری کمیته امداد امام خمینی (ره)و شهروندان 550 نفر می باشد. ابزار اصلی گردآوری دادها دو پرسشنامه کارکنان و شهروندان می باشدکه روایی هردو پرسشنامه بوسیله روایی محتوا مورد تایید واقع شد. پایایی پرسشنامه بوسیله آلفای کرونباخ بررسی و مورد تایید واقع شد. جهت تحلیل دادههای تحقیق از نرم افزارهای لیزرل و اس پی اس اس استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که فرضیه های تحقیق مورد تایید واقع شده است که در این ارتباط پیشنهاداتی ارایه شد.
واژگان کلیدی: خدمت رسانی- خادمیت- عاملیت- کمیته امداد امام خمینی (ره)- اصیل و وکیل