تأثیر تجارت الکترونیک بر عملکرد سازمانی و رضایت مشتریان (نمایندگیهای مجازسایپا در شهر تهران)
1395/03/12 11:49:00
مقطع : دانشجوی کارشناسی ارشد
دانشگاه : آزاد اسلامی فیروزکوه
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : باقر باقریان کاسگری
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های باقر باقریان کاسگری
چکیده
استفاده روزافزون وروند رو به رشد به کارگیری تجارت الکترونیک در سازمانها ونقش تجارت الکترونیک در ایجاد تغییرات بنیادین در عرصه اقتصادی وانجام امورتجاری و مالی، ضرورت بررسی تاثیرات تجارت الکترونیک بر ابعاد مختلف فعالیتهای سازمانها را ایجاب مینماید.این تحقیق به بررسی اثرات تجارت الکترونیک برعملکرد سازمانی و رضایت مشتریان سازمان میپردازد. اهداف، سوالات وفرضیات بر مبنای آثار تجارت الکترونیک به عنوان متغییرمستقل، برعملکرد مالی وغیرمالی،رضایت وزندگی فردی مشتریان به عنوان چهار متغییروابسته، شکل میگیرد.همچنین مدل تحقیق، اثرات تجارت الکترونیک را در دو بعدداخل(عملکرد مالی و غیر مالی) و خارج(رضایت وزندگی فردی مشتری)سازمان درنظر میگیرد.روش تحقیق از نظر هدف: کاربردی وازنظر ماهیت: توصیفی- همبستگی میباشد.جامعه آماری در دو بخش مدیران وکارکنان سایپا، با حجم نمونه 357 نفر و مشتریان شرکت، باحجم نمونه 264 نفر میباشد. که به ترتیب با فرمول نمونه گیری از جامعه محدود و نامحدود محاسبه گشته و ازطریق روش نمونه گیری تصادفی بدست آمده است. براي تجزيه و تحليل دادههاي جمعآوري شده ابتدا باآمار توصيفي، متغيرهاي جمعيت شناختي شامل: جنسیت، سابقه کار، ميزان تحصيلات و... مورد بررسي قرارگرفت. سپس در آمار تحليلي به کمک نرم افزار spss19، ارزیابی وضعیت نرمال بودن دادهها،تعیین شدت ونوع روابط همبستگی بین متغییرها، بررسي وآزمون فرضيات صورت پذیرفت.که بر اساس نتایج این پژوهش آثارتجارت الکترونیک بر عملکرد مالی وغیرمالی ونیز رضایت وزندگی فردی مشتریان در سطح 95% مورد تایید قرار گرفت.
کلمات کلیدی: تجارت الکترونیک،عملکرد سازمان،رضایت مشتری