بررسی تأثیر تبلیغات بر واکنش های هیجانی، ارزش ادراک شده و تمایلات رفتاری مشتریان (مطالعه موردی : شعب بانک سینا شهر تهران)
1395/03/12 11:52:58
مقطع : دانشجوی کارشناسی ارشد
دانشگاه : آزاد اسلامی تهران
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : باقر باقریان کاسگری
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های باقر باقریان کاسگری
چکیده
پژوهش حاضر به بررسی تأثیر تبلیغات بر واکنش های هیجانی، ارزش ادراک شده و تمایلات رفتاری مشتریان (مطالعه موردی: شعب بانک سینا شهر تهران) پرداخته است. نوع تحقيق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان شعب بانک سینا شهر تهران بوده است، که تعداد 386 نفر به روش تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان انتخاب شده اند. ابزار پژوهش شامل پرسش¬نامه بوده است. روایی پرسش نامه با استفاده از روش روایی تحلیل محتوا و پایایی پرسش نامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها
با استفاده از نرم افزارهای SPSS19 و Lisrel 8.5 انجام شده است. بررسی نتایج نشان داد که تبلیغات بر واکنش های هیجانی مشتریان تاثیر معناداری دارد. واکنش های هیجانی مشتریان نسبت به تبلیغات بر ارزش ادراک شده آن ها تاثیر معناداری دارد. ارزش ادراک شده مشتریان بر تمایلات رفتاری آن ها تاثیر معناداری دارد. و هم چنین اخبار مرتبط در تبلیغات ،تقویت برند در تبلیغات، سرگرمی در تبلیغات، همدلی در تبلیغات، آشنایی با تبلیغات، سردرگمی در تبلیغات بر متغیر واکنش های هیجانی مشتریان تاثیر معناداری دارد. واکنش های هیجانی لذت بخش مشتریان نسبت به تبلیغات و ارزش مبتنی بر فایده آن ها تاثیر معناداری دارد. واکنش های هیجانی لذت بخش مشتریان نسبت به تبلیغات و ارزش لذت جویانه آن ها تاثیر معناداری دارد.
کلید واژه : تبلیغات، واکنش های هیجانی، ارزش ادراک شده، تمایلات رفتاری