مقطع : کارشناسی
دانشگاه : کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان
تاریخ دفاع : 1392/02/01
اساتید راهنما : عباس عبدشاهی
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های احسان سپهوند
در ایران روش های متعارف بازاریابی تولیدات کشاورزی با هزینه های باال همراه است و با اهداف توسعه پایدار اقتصاد روستایی ناسازگار می باشد. هدف از انجام این پژوهش، شناخت مسیر بازاریابی ، بررسی حاشیه بازاریابی و کارایی بازار سیب در لرستان می باشد. اطالعات مورد نیاز در این پژوهش با استفاده از روش پیمایشی، تهیه و تکمیل پرسشنامه و مصاحبه حضوری فراهم شده است. بدین منظور 03 تولید کننده، 52 خرده فروش، 53 عمده فروش و 03 اجاره کننده طی سال زراعی 25-0020 بررسی شدند. نتایج نشان می دهد که حاشیه کل، حاشیه عمده فروش و حاشیه خرده فروش به ترتیب 05523 ریال ، 2033 ریال و 03223 ریال و همچنین سهم تولید کننده، عمده فروش و خرده فروش در قیمت خرده فروشی به ترتیب02 ، %5/50 % و 8/30 % می باشد و مسیر های عمده بازاریابی سیب درختی در لرستان عبارت است از: 0 -تولید کننده- عمده فروش- خرده فروش- مصرف کننده، 5 -تولید کننده- اجاره کننده- عمده فروش- خرده فروش- مصرف کننده، 0 -تولید کننده- مصرف کننده.