ارتباط ميان استراتژی بازاریابی و میزان فروش خدمات بيمه عمردر شهر مشهد )مطالعه موردی: بيمه ایران (
1395/04/08 00:30:12
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : آزاد نیشابور
تاریخ دفاع : 1390/06/31
اساتید راهنما : دکتر علی مشکانی
اساتید مشاور : دکتر محمد موسوی
اساتید داور : دکترمحمد لشکری
مشاهده سایر پایان نامه های نرجس خداوردی زاده
استراتژی¬های آمیخته بازاریابی خدمات ابزارهایی هستند که ارائه دهندگان خدمات را در نوع خدمت قابل ارائه به مشتریان کمک می¬نماید. عناصر آمیخته بازاریابی شامل محصول، قیمت¬گذاری، ارتقاء و آموزش و عنصر مکان و زمان می¬باشد. ویژگی¬های آمیخته بازاریابی خدمات عبارتند از ناملموس بودن خدمات، تولید و مصرف همزمان خدمات، تمام شدنی بودن خدمات و ناهمگن بودن آن است. در برخی از منابع آمیخته بازاریابی را بیش از این چهار فاکتور دیده و سه عامل دیگر کارکنان، فرایندها و شواهد فیزیکی را نیز به این فاکتورها اضافه نموده¬اند.
هفت عنصر آمیخته بازاریابی جزو فرضیات این تحقیق در نظر گرفته شده است. تعداد 162 پرسشنامه پس از تأیید پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ و روایی از طریق محتوا بین 30 نمایندگی از شرکت بیمه ایران در سطح شهر مشهد که 2 نمایندگی به¬صورت فعال به فروش بیمه عمر می¬پرداخنند توزیع شد. جهت تحلیل داده¬های جمع آوری شده از دو آزمون t یک نمونه¬ای و ویلکاکسون و همچنین جهت رتبه¬بندی فرضیات ازآزمون فریدمن استفاده نمودیم. پس از انجام آزمون¬های آماری تمام فرضیات مذکور پذیرفته شدند.
با توجه به آزمون فریدمن، عنصر ارتقاء و آموزش در رتبه اول قرار گرفت. به¬علت عدم آشنایی مردم با بیمه عمر و محصولات و مزایای آن و به¬عبارتی نبود فرهنگ استفاده از این بیمه باعث شده است که این رشته از بیمه در مقایسه با آن¬چه در کشورهای دیگر وجود دارد نتواند به سهم واقعی خود دست یابد. در پایان، نتایج پس از تجزیه و تحلیل پیشنهاداتی نیز ارائه گردید.