مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : علامه طباطبایی
تاریخ دفاع : 1387/06/24
اساتید راهنما : دکتر وحدی ناصحی فر
اساتید مشاور : دکتر حسین رحمان سرشت
اساتید داور : دکتر حسن قاسمی
مشاهده سایر پایان نامه های ابوالفضل معصوم زاده زواره
آشنايي سنجيده و علمي با بازارهاي گوناگون و توانمنديها و کاستيهاي هر بنگاه ، مستلزم بررسي هاي دوره اي و مداوم از عملكرد آن بنگاه است. بدون اين بررسي ها امكان بهبود در عملكرد يك بنگاه وجود نخواهد شد.
ابزار پياده سازي اين فرايند مهم و حساس، مميزي بازاريابي است که پژوهشي گسترده و همه جانبه در وضعيت کليه ارکان و فعاليتهاي بنگاه مي باشد. در سايه مميزي بازاريابي مي توان فهميد شركت در چه موقعيتي قرار دارد و چگونه مي تواند به سمت تعالي و پيشرفت حركت نمايد.
با وجود اينکه مميزي بازاريابي شاخه اي کاملاً تازه و نوپا در فعاليتهاي مديريت بازار تلقي مي شود، اما استقبال زيادي از آن شده و کاربردهاي فراواني يافته است. اجراي صحيح مميزي بازاريابي، مانع ورشکستگي و انحلال شرکتها و سازمانها مي شود و به آنها فرصت مي دهد تا منابع خود را براي کسب سود بيشتر متمرکز کرده و از اتلاف آنها جلوگيري کنند.
تحقيق حاضر به منظور بررسي وضعيت بازاريابي مجموعه شركتهاي قطعه ساز گروه بهمن صورت پذيرفته است. اين تحقيق يك تحقيق كاربردي است كه بصورت توصيفي و از نوع پيمايشي است. در قسمت ادبيات تحقيق از فيش ثبت دادها و اطلاعات و در قسمت ميداني تحقيق از پرسشنامه استفاده شده است. جهت طراحي پرسشنامه اين تحقيق از مصاحبه مقدماتي بمنظور شناخت نسبي و جهت آشنايي بيشتر با شركتها از بررسي اسناد و مدارك و وب سايت اين شركتها استفاده گرديده است. به دليل محدود بودن جامعه آماري، نمونهگيري صورت نگرفت و كل جامعه آماري كه شامل 29 نفر از مديران و كارشناسان مجموعه شركتهاي قطعه ساز گروه بهمن بودند مورد بررسي قرار گرفتند .
نتايج حاصل از تجزيه و تحليل داده هاي پرسشنامه حاكي از آن بود كه شركتهاي قطعه ساز گروه بهمن از وضعيت بازاريابي مناسبي برخوردار نيستند و شيوه بازاريابي آنها بيشتر به روش سنتي است تا بصورت سيستماتيك. در پايان با توجه به نتايج بدست آمده، پيشنهاداتي براي مديران ارشد اين شركتها و همچنين محققين آتي ارائه گرديده است.