بررسی رابطه یادگیری سازمانی با عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی نوآوری سازمانی (مطالعه موردی شعب بانک ملی شهرستان گرگان)
1395/05/05 13:25:11
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول
تاریخ دفاع : 1394/12/18
اساتید راهنما : محسن ملک محمدی
اساتید مشاور : علیرضا مزیدی
اساتید داور : فریدون آزما
مشاهده سایر پایان نامه های علیرضا مزیدی
چکیده
هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه یادگیری سازمانی با عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی نوآوری سازمانی(مطالعه موردی شعب بانک ملی شهرستان گرگان)می باشد.جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان شعب بانک ملی شهرستان گرگان به تعداد 203 نفر می باشند که در سال 1394 مشغول به خدمت هستند و برای انتخاب حجم نمونه به جدول كرجسي و مورگان مراجعه شده و نمونه آماری132در نظر گرفته شده است.ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه یادگیری سازمانی، پرسشنامه نوآوری سازمانی و پرسشنامه عملکرد سازمانی می باشد.جهت توصیف داده ها شاخص های آمار توصیفی شامل میانگین انحراف استاندارد،خطای اندازه گیری و غیره استفاده می شود و همچنین جهت تجزیه وتحلیل اطلاعات و آزمودن فرضیات،باتوجه به ساختارمفهومی تحقیق،روش مدل سازی معادلات ساختاری(SEM)می باشد. همچنین از نرم افزارهای توسعه داده شده از جملهLISREL استفاده شد.نتایج پژوهش نشان داده است:
-بین یادگیری سازمانی با نوآوری سازمانی در شعب بانک ملی شهرستان گرگان رابطه معنادار وجود دارد.
-بین نوآوری سازمانی با عملکرد سازمانی در شعب بانک ملی شهرستان گرگان رابطه معنادار وجود دارد.
-بین یادگیری سازمانی با عملکرد سازمانی در شعب بانک ملی شهرستان گرگان رابطه معنادار وجود دارد.
-بین یادگیری سازمانی با عملکرد سازمانی با توجه به مقش میانجی نوآوری سازمانی در شعب بانک ملی شهرستان گرگان رابطه معنادار وجود دارد.
کلیدواژه: یادگیری سازمانی، نوآوری سازمانی، عملکرد سازمانی