تاثیر ابعاد مزایای محصول بر تصویر ذهنی برند در تمایل به خرید با در نظر گرفتن نقش تعدیلگر عامل نگر ش تجربی در واکسن های تولیدی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی
1395/05/13 23:10:30
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد واحد بوئین زهرا
تاریخ دفاع : 1393/11/29
اساتید راهنما : دکتر بهناز خوش طینت
اساتید مشاور :
اساتید داور : خانم دکتر سحراحمدیان-دکتر موسوی
مشاهده سایر پایان نامه های علی غفارنیا
هدف اصلی این تحقیق، تاثیر ابعاد مزایاي محصول بر تصویر ذهنی برند در تمایل به خرید با در نظر گرفتن نقش
تعدیلگر عامل نگرش تجربی (مورد مطالعه :موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازي رازي ) می باشد.روش تحقیق از
نظر هدف،کاربردي، بنیادي و توسعه اي و از نظر روش پیمایشی است. جامعه آماري تحقیق شامل کلیه کلینیسین هاي
سراسر کشور بوده که تعداد آن ها بالغ بر 1300 نفر می باشد.در مجموع 260 پرسشنامه توزیع گردید که از این تعداد
237 پرسشنامه قابل استفاده بوده که پس از تکمیل، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.پایایی پرسشنامه تحقیق در
هریک از مولفه ها از طریق آلفاي کرونباخ بررسی گردید و در همه موارد در سطح مناسبی مورد تایید قرار گرفت.
استود نت استفاده گردیده است. t براي تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون هاي همبستگی و روش معادلات ساختاري و
استفاده گردیده است.نتایج تحقیق نشان می دهد بین مزیت AMOS و SPSS براي تحلیل داده ها از نرم افزارهاي
هاي مورد نظر(کارکردي، تجربی و سمبلیک) و تصویر ذهنی برند رابطه معناداري وجود دارد. همچنین بین تصویر
ذهنی برند و تمایل به خرید محصول نیز رابطه معناداري وجود دارد. ولی بین مولفه نگرش به عنوان عامل مداخله گر
و رابطه بین تصویر ذهنی برند و تمایل به خرید ، رابطه معناداري وجود ندارد.
واژه هاي کلیدي:
مزیت هاي کارکردي، مزیت هاي تجربی، مزیت هاي سمبلیک، تصویر ذهنی برند، نگرش تجربی،تمایل به خرید