مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد
تاریخ دفاع : 1392/06/31
اساتید راهنما : دکتر عموپور
اساتید مشاور : دکتر همت پور
اساتید داور : دکتر منصف
مشاهده سایر پایان نامه های مقداد فرج پور پیربستی
مشتریان و مصرف کنندگان، همواره در جستجوی عرضه کنندگانی هستند که کالا یا خدماتی به مراتب بهتر به آن ها ارائه کنند. شواهد و مدارك زيادي نيز نشان مي دهند كه در دنياي رقابتي امروز، كشف نيازها و خواسته هاي مشتريان و برآورده ساختن آن ها قبل از رقبا، يك شرط اساسي موفقيت براي شركت هاست. از اين رو سازمان ها و بنگاه های تجاری تلاش می کنند تااز طریق دستيابي به مزایای منحصر به فرد، نسبت به سایر رقبا به موقعیتی ممتاز دست یابند. یکی از متداولترین روشها جهت تعیین میزان ارضای نیازها و خواسته ها از طریق کالاها وخدمات ارائه شده توسط سازمان ها سنجش میزان رضایت مشتری است. اندازه گيري رضايت مشتري، ابزار مؤثري براي كنترل عملكرد كلي سازمان ارائه كرده و سازمان را در تشخيص ضعف هايش و تلاش براي برطرف كردن آن ها ياري مي دهد و امكان شناسایي برتري هاي اقتصادي به مقتضاي شرايط خاص زماني را براي سازمان فراهم مي سازد. طبق مباحث یاد شده لزوم مطالعه تاثیر کیفیت محصولات لبنی در میزان رضایت مشتریان معین می شود. البته اين ادعا نياز به بررسي و مطالعه دارد. براین اساس سئوالی براي محقق مطرح گرديده که آيا بين عوامل كيفيتي ماركهاي مختلف دوغ و ميزان رضايت مشتريان رابطه وجود دارد؟ فرضیه اصلی تحقیق عبارت است از: بين عوامل كيفيتي ماركهاي مختلف دوغ و ميزان رضايت مشتريان رابطه معنا داری وجود دارد. فرضیه های فرعی تحقیق عبارتند از: 1- بين طرح و برچسب دوغ و ميزان رضايت مشتري با توجه به تصميم گيرنده خريد، درآمد خانواده رابطه وجود دارد. 2- بين طعم یا مزه دوغ و ميزان رضايت مشتري با توجه به تصميم گيرنده خريد، درآمد خانواده رابطه وجود دارد. 3- بين مواداولیه دوغ و ميزان رضايت مشتريان با توجه به تصميم گيرنده خريد ، درآمد خانواده رابطه وجود دارد. 4- بين ماندگاری(دوام) دوغ و ميزان رضايت مشتريان با توجه به تصميم گيرنده خريد، درآمد خانواده رابطه وجود دارد. 5- بین میزان دسترسی دوغ و میزان رضایت مشتریان با توجه به تصمیم گیرنده خرید، درآمدخانواده رابطه وجود دارد. روش تحقیق همبستگی بوده و نوع تحقیق، تحلیلی – میدانی می باشد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه می باشد که برای سنجش نطرات و نگرش های 384 نفر ازمشتریان محصولات لبنی(دوغ) استفاده می شود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی وآمارتبیینی(آزمون ماتریس همبستگی چندگانه و رگرسیون) فرضیات تحقیق مورد بررسی قرار می گیرند. براین اساس فرضیات پژوهش مورد تایید قرار گرفتندیعنی بین عوامل کیفیتی( طرح و برچسب، طعم و مزه، مواد اولیه، ماندگاری و دوام، میزان دسترسی)محصولات لبنی و رضایت مشتریان در سطح اطمینان 99 درصد رابطه معنا داری وجود دارد.