مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامی - واحد کاشان
تاریخ دفاع : 1395/03/17
اساتید راهنما : دکترمرتضی رموزی
اساتید مشاور : -
اساتید داور : دکترمهدی اسماعیلی - دکترحسین قسوری
مشاهده سایر پایان نامه های حسن غیاثی
شبکه های خودروئی نوعی ازشبکه های موردی متحرک هستندکه جهت ارتباط درسیستم های انتقال هوشمند مورداستفاده قرارمی گیرد. عملاًدرشبکه های خودروئی باتوجه به وجود دستگاههای تعبیه شده درخودروهای جدید و همچنین زیرساخت های کنارجاده ای، خودروها حکم گره های شبکه را دارند. هرخودرو می تواند درهرلحظه خودرو های اطرافش را شناسائی کرده و با اتصال به آنهایک شبکه تشکیل داده وارتباطات لازم را برقرارکند. بنابراین این نوع شبکه ها به سرعت تغییرتوپولوژی میدهند وباتوجه به اینکه از نظرمصرف انرژی ومنابع محاسباتی مشکلی ندارند، سبب انعطاف پذیری بیشترمیشوند. باتوجه به توپولوژی به شدت دینامیک وارتباطات گذرا درشبکه های خودروئی،انتقال و مسیریابی داده ها مستعد تاخیر وگم شدن داده ها است. به همین دلیل برای جلوگیری ازگم شدن بسته ها یا از بین رفتن بسته، شبکه هائی پیشنهاد شد که تاخیرهای بیش از معمول رامتحمل شود. این نوع شبکه ها معروف به شبکه های مقاوم به تاخیرهستند. شبکه های با تحمل تاخیرکلاسی ازشبکه ها هستند که امکان ارتباطات پراکنده ،ارتباط متناوب، پوشش بالا ، زمان تاخیربالا ، نرخ خطای بالا ، نرخ داده های نامتقارن وحتی ارتباط بدون انتها به انتها را فراهم میکند. در این پایان نامه با مطالعه و بررسی کارهای انجام شده و تحلیل معایب و مزایای هر روش، روشی بر پایه انتشار و انتظار دودویی به نام انتشار فازی با استفاده از منطق فازی ارائه می گردد.در روش پیشنهادی از سه ورودی فاصله و طول پیام وتعداد پیام مرحله قبل به عنوان پارامترهای سیستم فازی استفاده می شود و خروجی ساختار اولویت کامپیوتر همسایه برای دریافت پیام است. نتایج روش پیشنهادی افزایش میزان نرخ تحویل پیام در حد 5 درصد، کاهش تاخیر انتها به انتها در حد 3 درصدکاهش اشغال بافر در حد 6 درصد، کاهش زمان بلوکه شدن صف در حد 2 درصد، کاهش سربار شبکه در حد 7 درصد و افزایش دسترس پذیری در حد 2 درصد را نسبت به روش انتشار و انتظارنشان می دهد.