مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامی
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : دکتر آرمان بهاری
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های آرمان بهاری
گسترش روز افزون دسترسي به سخت افزارها و نرم افزارهاي مناسب براي آموزش الكترونیكي ، بخصوص توسعه شبكه جهان گستر وب ، افق جدیدي را پیش روي مؤسسات آموزشي نهاده است . به نظر مي رسد استفاده از این امكانات براي آموزش ، به تحقق برخي از آرمانهایي که به عنوان ملاك هاي کیفیت آموزش از آن نام برده مي شود، از جمله فراگیر محوري ، یادگیري مادام العمر ، یادگیري فعال ، تعامل در یادگیري و چند رسانه اي بودن ، کمك کند . هر چند برخي از مؤسسات آموزشي در سالهاي اخیر نسبت به ارائه کامل دوره هاي آموزشي به صورت الكترونیك اقدام نموده اند ، اما هنوز شواهد زیادي در مورد نتایج ارزشیابي این برنامه ها منتشر نشده است ، با توجه به مزایاي عمومي آموزش الكترونیك و قابلیت هاي ویژه آن در آموزش های دانشگاهی ، به نظرمی رسد ادغام آن در برنامه هاي جاري آموزش دانشگاهها ، بطوري که آموزش متداول به شكل تلفیقي از آموزش سنتي و آموزش الكترونیك ارائه شود اجتناب ناپذیر باشد. اين امر بخصوص در مورد آموزش مداوم جامعه دانشگاهی که مخاطبین فراوان و با تنوع گسترده علایق ، تجارب و نیازهای آموزشي دارد ،بیشتر محسوس است . اهمیت تغییر در آموزش دانشگاهي ، همراه با پر هزینه بودن زیر ساختهاي آموزش الكترونیكي بویژه نرم افزارهاي لازم ، ضرورت رویكرد برنامه اي و دراز مدت را در ادغام آموزش الكترونیك در نظام جاري آموزش عالی کشور بیش از بیش نشان مي دهد . در این راستا ، استفاده از تجارب سایر دانشگاهها و سازماندهي امكانات و فعالیت ها و بكارگیري توانمندي هاي موجود در هر دو بخش دولتي و خصوصي الزامي است . لازمه این رویكرد ایجاد بینش علمي نسبت به جنبه هاي مختلف انواع آموزش الكترونیك و طراحي فرایند تغییر بر اساس شرایط موجود و آرمانهاي منطقي در آموزش عالی است .