ارتباط بين فراشناخت و سبكهاي يادگيري و اضطراب در دانشآموزان تيزهوش شهرستان گرگان
1395/10/09 15:37:51
مقطع : کارشناسی
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : سرکار خانم دکتر پوراحمد
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های ناهید رامک
هدف: هدف پژوهشی حاضر بررسی رابطه اضطراب امتحان با فراشناخت حالتی و سبک های یادگیری در دانش آموزان تیز هوش پرداخته شده است .
روش : در این مطالعه همبستگی تعداد 53 نفر از دانش آموزان دختر تیز هوش شهرستان گرگان در بهار 1394 به روش در دسترس انتخاب شدند.و از آنها خواسته شد تا به پرسشنامه های اضطراب امتحان ساراسون، حالت فراشناختي اونیل و سبک های یادگیری کلب پاسخ دهند.
داده ها با استفاده از روش آزمون ضریب همبستگی پیرسون مورد بررسی قرار گرفت.
یافته ها : نتایج نشان داد که بین آگاهی با اضطراب امتحان رابطه منفی معنی داری بین آگاهی با سه نوع سبک یادگیری تجربه عینی، مشاهده تعاملی و آزمایشگر فعال رابطه منفی معنی داری و با سبک یادگیری مفهوم سازی انتزاعی رابطه مثبت معنادار وجود دارد. همچنین بین سبک های فراشناختی بررسی خود و راهبردهای شناختی با سبک یادگیری مفهوم سازی انتزاعی رابطه مثبت معناداری وجود دارد.
نتایج : با توجه به نتایج تحقیق حاضر آگاهی با اضطراب امتحان رابطه منفی معنی داری که با توجه به این نکته می توان بیان نمود که با برنامه ریزی های مناسب برای افزایش آگاهی ودانش دانش آموزان می توان از میزان اضطرابشان کم کرد .