تبیین نقش چابکی سازمانی و نوآوری سازمانی بر مزیت رقابتی درتولید کیس مطالعاتی تراکتور سازی تبریز
1395/10/09 23:43:34
مقطع : کارشناسی
دانشگاه :
تاریخ دفاع : 1388/02/30
اساتید راهنما : دکتر فرهمند
اساتید مشاور : دکتر تقی زاده
اساتید داور : پروفسور هوشمند - دکتر سید علوی
مشاهده سایر پایان نامه های علی صادق پورآذری
سیویلیکا - ناشر تخصصی مقالات کنفرانس ها و ژورنالها
گواهی ثبت مقاله در سیویلیکا
www.CIVILICA.com
عنوان مقاله:
تبیین نقش چابکی سازمانی و نوآوری سازمانی بر مزیت رقابتی
محل انتشار:
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی )سال:1392(
تعداد صفحات اصل مقاله: ۲۱ صفحه
نویسندگان:
قنبر اميرنژاد - عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شوشتر، شوشتر، ايران
البرز قيتاني - عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شوشتر، شوشتر، ايران
پرستو اژدري - دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت دولتي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد شوشتر
عليرضا بخشي زاده - دانشجو دكتراي مديريت دولتي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين، قزوين، ايران
خلاصه مقاله:
امروزه برتری در رقابت به هدف اصلی سازمان ها در محیط متغیر و غیرقابل پیش بینی کسب و کار
تبدیل شده است. چابکی سازمانی توانایی سازمان برای کامیابی در محیط متغیر و غیرقابل پیش بینی
کسب و کار را به همراه دارد. نوآوری سازمانی نیز به عنوان یک سلاح ضروری برای سازمان ها به منظور
رقابت در محیط کسب و کار رقابتی شناخته شده است. بر همین اساس در این پژوهش با هدف
شناسایی راهکارهایی برای کسب مزیت رقابتی، به بررسی اثر چابکی سازمانی با مولفه های )چابکی
کارآفرینی و چابکی تطبیقی( و نوآوری سازمانی با مولفه های )نوآوری تولید و خدمات و نوآوری فرآیند(
بر مزیت رقابتی در شرکت فناوری سیستم پرداخته ایم. روش پژوهش حاضر بر اساس هدف، کاربردی و
بر حسب نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی علی به شمار می آید، و به طور مشخص مبتنی
بر مدل یابی معادلات ساختاری است. به منظور سنجش متغیرهای تحقیق نیز از پرسشنامه و روش های
تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از نرم افزارهای Statistics SPSS IBM.۹۱ و LISREL.۵.۸ بهره گرفته
شده است. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که چابکی کارآفرینی و تطبیقی نقش
موثری در کسب مزیت رقابتی داشته و بطور چشمگیری توانایی پاسخگویی سازمان به تحولات موجود در
محیط را افزایش می دهد. همچنین نوآوری سازمانی تاثیر مثبت و معناداری بر مزیت رقابتی دارد