بررسی میزان استفاده معلمان از وسایل کمک آموزشی در دوره ابتدایی مناطق عشایری کلیبر
1395/10/15 09:44:10
مقطع : کارشناسی
دانشگاه : دانشگاه پیام نور اهر
تاریخ دفاع : 1386/10/19
اساتید راهنما : دکتر علمی
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های فرشید رستم زاده
هدف از تحقيق حاضر، تعيين نقش استفاده از وسايل كمك آموزشي در انگيزش پيشرفت و پيشرفت تحصيلي دانشآموزان پسر مقطع راهنمايي شهرستان كليبر ميباشد. روش تحقيق ما در اين پژوهش علي مقايسهاي (پس رويدادي) است. جامعه آماري ما در اين پژوهش كليه دانشآموزان پسر مقطع راهنمايي شهرستان كليبر كه 20 كلاس به تعداد 1018 نفر است ميباشد. حجم نمونه نهايي برابر 160 نفر از دانشآموزان است كه از اين تعداد 80 نفر مربوط به گروه استفاده كننده از وسايل كمك آموزشي و 80 نفر مربوط به گروه عدم استفادهكننده از وسايل كمك آموزشي ميباشد. نمونهگيري به صورت نمونه در دسترس و خوشه تصادفي انجام شده است. براي جمعآوري اطلاعات از دو پرسشنامه محقق ساخته و پرسشنامه انگيزه پيشرفت هرمنس استفاده شده است. اطلاعات به دست آمده از پرسشنامهها، با استفاده از نرم افزار SPSS ورژن 18 مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج تحقيق حاكي است كه استفاده از وسايل كمك آموزشي در تدريس باعث افزايش انگيزش پيشرفت در دانشآموزان و بهبود پيشرفت تحصيلي آنها ميشود