تاثیر ابزارهای بازاریابی سبز بر رفتار مصرف کنندگان (مورد مطالعه: مشتریان فروشگاههای لوازم خانگی شهرستان سنندج)
1395/10/15 11:59:52
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه ازاد اسلامی واحد سنندج
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : دکتر رضا شاه حسینی
اساتید مشاور : دکتر بهروز شاهمرادی
اساتید داور : دکتر خاکسار
مشاهده سایر پایان نامه های احسان حسینی
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی تاثیر ابزارهای بازاریابی سبز بر رفتار مصرف کنندگان در میان مشتریان فروشگاههای لوازم خانگی شهرستان سنندج است. روش پژوهش توصیفی- همبستگی است جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان فروشگاههای لوازم خانگی شهرستان سنندج می باشندکه تعداد 331 نفر به عنوان نمونه آماری آماری به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه ابزارهای بازاریابی )راهبر و عبدالوحید( (2011) با 8 شاخص و پرسشنامه رفتار مصرف کنندگان با 13 گویه استفاده شد جهت تعیین روایی صوری از دیدگاه متخصصین مدیریت و جهت تعیین پایایی پرسشامه از آزمون آلفای کرونباخ (به ترتیب 775/0 و 864/0) استفاده گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و در سطح آمار استنباطی از( آزمون اسمیرنوف کولموگروف، آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که بين ابزارهای بازاریابی سبز و رفتار مصرف کنندگان ارتباط معناداری وجود دارد و در میان ابزارهای بازاریابی سبز، برچسب محیط زیستی با ضریب (358/0) بیشترین میزان تأثیر را بر رفتار مصرف کنندگان داشته و بعد برند محیط زیستی با ضریب (344/0) در رتبه دوم و بعد تبلیغ محیط زیستی با ضریب (214/0) در رتبه سوم قرار گرفته است.
واژه های کلیدی: ابزارهای بازاریابی سبز، رفتار مصرف کنندگان، فروشگاههای لوازم خانگی، شهرستان سنندج.