مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما :
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های فاطمه خسروی
جو سازمان مي تواند در ارتقاي خلاقيت و نوآوري در بين افراد نقش حياتي ايفا كند علاوه بر این اهمیّت ارزش ادراک شده در آثار متعدّدی در طول سال‌های اخیر مورد توجّه قرار گرفته است. ارائه بهترین ارزش ممکن به مشتریان بی‌شک امری مهم برای بنگاه‌های خدماتی موجود در بازار رقابتی کنونی می‌باشد. شرکت‌هایی که توانایی فراهم‌آوری محصولات خدماتی ارزشمند از نظر مشتریان را دارا می‌باشند به مزیّت رقابتی مهمّی دست خواهند یافت. هدف از این تحقیق بررسی رابطه جو نوآوری شرکت کاله بر ارزش درک شده توسط مشتریان فروشگاه های زنجیره ای در شهرستان گرگان می باشد که بدین منظور تعداد 539 نفر (150نفر از کارکنان و 389 نفر از مشتریان) به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و به پرسشنامه جو نوآوری سازمانی دورابجی و همکاران (1998) و پرسشنامه ارزش درک شده توسط مشتریِ اجرت و همکاران (2000) پاسخ گفتند. نتایج به دست آمده از پرسشنامه های تحقیق توسط آزمون ضریب همبستگی پیرسون و آزمون فریدمن مورد تحلیل قرار گرفته و نتایج نشان داد که ابعاد جو نوآوری سازمانی اعم از چالش / مشارکت، آزادی، اعتماد، زمان ایده، تضادها، حمایت از ایده، بحث ها و ریسک پذیری با ارزش ادراک شده توسط مشتری در شرکت کاله رابطه معناداری (P<0/01) دارند.