مقطع : کارشناسی
دانشگاه : دانشگاه فرهنگیان شیراز
تاریخ دفاع : 1395/06/28
اساتید راهنما : دکنر عباس اناری نژاد
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های محمد جواد رضایی
چکیده
هویت حرفه ای یک هویت اجتماعی است و در ارتباط با دیگران و از طریق یادگیری و آموزش عملی و تجارب حرفه ای ایجاد می شود. برای دانشجویان، آغاز رسمی حرفه اجتماعی، همزمان است با آغاز مطالعاتشان از طریق آموزش های عملی مربوط به رشته تحصیلی، که سبب شکلگیری هویت حرفه ای در آن ها و تشدید و تقویت آن می شود. فرد دانشجو معلم نیز با حضور در محیط آموزشی به کسب هویت علمی و شخصی خود در نیل به جایگاه حرفه معلمی تمایل می یابد. به سبب اهمیت جایگاه و نقش معلم در نظام آموزشی لازم است در پایان دوره تحصیل دانشجو معلمان، سنجش و ارزیابی از چگونگی عملکرد آنان جهت تشخیص میزان صلاحیت های حرفه ای آنان بعمل آید. خودنگاری از تجربیات حاصله توسط افراد نوعی خودارزیابی است که با ثبت تجارب و رخ دادها و خاطرات من حرفه ای خود را محک زده و بر این اساس در جهت تقویت و یا اصلاح هویت حرفه ای خود گام برمیدارد. پژوهش حاضر نوعی خودنگاری از هویت شکل گرفته در طول دوران تحصیل قبل و بعد از دانشگاه و مهارت های حرفه ای اینجانب در نیل به جایگاه معلمی می باشد که در آن اصول و نظریه های معلمی، آرمان های معلمی، چالش های پیش رو در عصر تحولات قرن 21 و راهکارهای مواجه با چالش ها به بحث گذارده شده و در پایان با بیانی از من حرفه ای خود، تعهدات حرفه ای دانشجو معلم نگاشته شده است. این نگارش بر اساس یافته ها و تجارب شخصی و همچنین یافته های علمی پژوهش ها حاصل گردیده است.
کلیدواژه: هویت حرفه ای، صلاحیت های حرفه ای معلم، اصول معلمی