بررسی اثرات اجرای برنامه های تبلیغات بازرگانی بانک بر جذب مشتریان با توجه به مدل A.I.D.A(مطالعه موردی: بانک انصار شعب استان سمنان)
1395/10/20 10:58:26
مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامی
تاریخ دفاع : 1394/11/30
اساتید راهنما : دکتر ماهرخ مختاران
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های علی اکبر بنی اسدی
هدف اصلی پژوهش بررسی اثرات اجرای برنامه های تبلیغات بر جذب مشتریان بانک با توجه به مدل AIDA می باشد . این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت گردآوری داده ها ، توصیفی پیمایشی است . به منظور بررسي فرضيه های تحقیق، پرسشنامه های محقق ساخته در اختيار 384 نفر از مشتریان بانک انصار شهر سمنان كه به صورت غیراحتمالی در دسترس انتخاب شده بودند، قرار گرفت و اين تعداد به پرسشنامهها پاسخ دادند. اطلاعات پرسشنامهها جمعآوري و در جداول مربوطه طبقهبندي شد و با استفاده از روشهاي آماري مناسب (توصيفي و استنباطي و با استفاده از آزمونهای کالموگراف اسمیرنف و معادلات ساختاری )، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند و نتايج حاصله حاكي از آن است كه برنامه های تبلیغات بازرگانی بانک انصار بر اساس مدل AIDA ، موجب جلب توجه , ایجاد علاقه ،تحریک تمایل و موجب سوق دادن مشتریان به استفاده از خدمات شده است. به عبارتي بانک توانسته به اهداف از پيش تعيين شده خود نائل شود.درپايان با توجه به يافته ها ، پيشنهاداتي بيان شده است.