مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع : 1393/11/05
اساتید راهنما : دكتر محمدحسين بحيرايي
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های ليلا میرقادری
امروزه آموزش ریاضی درجهان به عنوان یک موضوع اصلی و محوری در برنامه‌ریزی تحصیلی مدارس در دوره‌های مختلف مطرح و به عنوان وسیله‌ای نیرومند برای پرورش نظم فکری، درست اندیشیدن، تقویت دقت، تامل، ابتکار، قوه نوآوری و خلاقیت در دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل شناسایی روش ها و راهکارهای بهتر و نوین جهت آموزش و تدریس مطالب و مفاهیم ریاضی از اولویت های هر نظام آموزشی می‌باشد. از اين رو با توجه به موثر بودن سيستم آموزشي محاسبه ذهني در ساير كشورها و اجرا شدن آن در برخي از مراكز ايران به اين فكر رسيديم كه اين سيستم نوين و جديد آموزشي را مورد سنجش قرار دهيم، شايد بتوان بر اساس نتايج حاصله كمكي در جهت بهبود نظام آموزشي، خصوصا در درس رياضيات را انجام داد. در اين پژوهش به بررسي تاثير سيستم آموزشي محاسبه ذهني بر يادگيري رياضي، حرمت خود و حافظه عددي با استفاده از پرسشنامه حافظه عددي وكسلر و تست حرمت خود كوپر اسميت پرداختيم و از روش مانكوا جهت تجزيه و تحليل داده‌ها استفاده كرديم. پس از اجراي طرح، بطور کلی می‌توان گفت نتایج حاصله از این تحقیق صحت فرضیه های پژوهش را اثبات می‌کند و بیان می‌دارد که اجرای سیستم آموزشی محاسبه ذهنی (UCMAS) بطور ملموس بر یادگیری ریاضی، حرمت خود و حافظه عددی دانش آموزان چهارم ابتدایی تاثیر می گذارد.