مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : دکتر صاحب بدری پشته
اساتید مشاور : دکتر حمیدفتوحی
اساتید داور : دکتر علی اصغر عالم تبریز
مشاهده سایر پایان نامه های مه لقا کریمی کما
هدف اين پژوهش مقايسه رفتارهاي اجتماعي دانش آموزني كه مديران آنها تحصيل كرده رشته مديريت آموزشي يا رشته هاي مرتبط با آن هستند با ساير دانش آموزان بوده است . روش این تحقيق توصيفي از نوع پس رويدادي بوده است.جامعه آماري اين پژوهش كليه دانش آموزان راهنمايي ناحيه 1و 2 شهررشت در سال 82-81 بوده است كه شامل 33360 دانش آموز بود تحت نظر 132 مدير بودند كه7673 نفر از دانش آموزان زير نظر 41 نفر مدير داراي مدرك مديريت آموزشي يا رشته هاي مرتبط بودند و25687 نفر زير نظر 91 مدير داراي تحصيلات در ساير رشته ها بودند. حجم نمونه به كمك فرمول كوكران 320 نفر برآورد شد كه نمونه ها به روش تصادفي طبقه اي و تصادفي ساده انتخاب شدند. ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه اي شامل 79 سوال بود كه سوالات آن بر اساس فهرست ارائه شده براي مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان در كلاس كه توسط استيفنز بود که در يك مقياس پنج درجه اي ليكرت تهيه شده بود.بر اساس مدل استفنز رفتارهای اجتماعی به چهار دسته رفتارهای (رفتارهاي مربوط به خود ، رفتارهاي بين فردي ، رفتارهاي محيطي و رفتارهاي مربوط به كار) تقسیم می شوند. پرسشنامه از نظر روايي صوري و محتوايي توسط خبرگان تاييد شد و پايايي پرسشنامه ازطريق محاسبه ضريب آلفاي كرونباخ به كمك نرم افزار SPSS ،986/0 محاسبه شد كه حاكي از اعتبار آن مي باشد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، و انحراف معیار) و استنباطی ( tدو گروه مستقل) با استفاده از نرم افزار آماری SPSS انجام شد. نتايج نشان دادند در سطح اطمينان 95% تفاوت معني داري بين ميانگين رفتار هاي اجتماعي و ابعاد آن( رفتارهاي مربوط به خود ، رفتارهاي بين فردي ، رفتارهاي محيطي و رفتارهاي مربوط به كار ) دانش آموزان زير نظر مديران تحصيل كرده رشته مديريت آموزشي با ساير دانش آموزان وجود دارد. واين ميانگين در دانش آموزان زير نظر مديران مرتبط بالاتر است. کلمات کلیدی: رفتار اجتماعی- مهارت اجتماعی –رشد اجتماعی- دانش آموزان – مدیران- مدارس راهنمایی